Renault Laguna va fi un Mercedes?

Sursa foto: topgear.com

 

Cooperarea dintre cele două grupuri este de notorietate: s-a anunţat luna trecută că Daimler va furniza motoare noi, de patru şi şase cilindri, către Infiniti, marca de lux a japonezilor de la Nissan, partenerul celor de la Renault în consorţiul Renault-Nissan. Nu s-a pus însă problema unei implicări atât de active a nemţilor de la Mercedes în inima tehnologiei franceze. Până acum.

De ce are nevoie Renault de Mercedes

Renault intenţioneză să renunţe în curând la motorul lor V6 diesel, din simplul motiv că face prea puţine pentru ca acest motor să fie rentabil. Francezii nu au mijloacele să dezvolte propria lor plaformă pentru o maşină high-end. Mercedes produce mai mult de 200.000 de exemplare pe an, doar din clasa E, în condiţiile în care Renault poate miza doar pe câteva mii de exemplare ale unui astfel de model pe care le-ar putea vinde în Europa.

Renault preferă să apeleze la rivalii de la Mercedes, decât la aliaţii lor japonezi de la Infiniti, specialişti în producţia de maşini de lux. Motivul, explicat chiar de Ghosn:cei de la Daimler sunt specialişti în maşinile vârf de gamă pentru gusturile europenilor.

Ce urmează la Renault? Un succesor al lui Espace (monovolum) şi al Koleosului (un nou 4×4 pe platformă Nissan construit în Coreea), o nouă Laguna (model din clasa medie superioară) şi un nou Vel Satis (berlină de lux). Toate în perioada 2014-2016. Ultimele două ar ar urma să fie dezvoltate pe o platformă a alianţei Renault-Nissan, “pe care Daimler o poate folosi, la rândul său” a spus Ghosn.

Sursa: La Tribune

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed