Românii, desemnați de un sondaj cei mai generoși din Europa

Un nou sondaj arată că dintre toți europenii, românii sunt cei mai generoși, având în vedere că 26% dintre cei intervievați au spus că vor dona şi anul acesta de Crăciun, aşa cum au făcut în anii precedenţi.

Mai mult decât atât, a înregistrat cea mai mică rată de răspunsuri „Nu mă interesează să susţin organizaţiile de caritate”, adică 13%, se arată într-un comunicat al Revolut.

Totodată, doar 23 dintre ei europeni sunt siguri că își vor permite și pe viitor să facă donații, în special în luna decembrie, pentru a sprijini persoanele cele mai afectate de creşterea costului vieţii sau categoriile sociale vulnerabile.

Banii se donează după cadourile de Crăciun

Majoritatea celor care au fost întrebați au spus că ar dona o anumită sumă de bani către organizaţiile caritabile pe care le susţin în mod obişnuit, dar numai după finalizarea achiziţiilor pentru Crăciun.

Acest sondaj a fost făcut de aplicația financiară Revolut, alături deDynata şi a cuprins peste 7.000 de respondenţi din şapte ţări europene, dintre care 1.000 în România.

„Datele interne Revolut confirmă generozitatea românilor: în ultimii doi ani, românii au donat peste 1,45 milioane de euro organizaţiilor caritabile, direct în aplicaţie. Utilizatorii au colectat astfel prin donaţii a treia sumă totală, în topul pieţelor unde Revolut oferă această funcţionalitate.

20 de organizaţii caritabile globale şi locale sunt prezente în funcţia Donaţii din Revolut, pentru clienţii din România, printre care: Crucea Roşie Română, Dăruieşte viaţă, Asociaţia Magic, Fundaţia Regală Margareta a României, Hope and Homes for Children Romania, SOS Satele Copiilor, Hospice Casa Speranţei, Code for Romania”, se arată în comunicatul citat.

Femeile au o atitudine practică atunci când vine vorba despre donaţii către cauze sociale (27,6% faţă de 24,9% pentru bărbaţi) şi preferă să facă donaţii doar după ce au rezolvat urgenţele personale sau familiale legate de sărbători.

În același timp, unul din cinci europeni spune că nu este interesat să susţină organizaţiile caritabile, cu cea mai mare rată de răspunsuri în Germania (30%) şi cea mai scăzută în România (12,7%).

Cei mai sensibili sunt cei din generația Z

Dintre toți cei intervievați, reprezentanţii Generaţiei Z sunt mult mai sensibili, faţă de alte segmente de vârstă, la nevoile categoriilor vulnerabile sau dezavantajate şi se declară mult mai interesaţi să facă acte de caritate.

Doar 13% dintre respondenţii de 18-24 de ani declară că nu sunt interesaţi să ajute organizaţiile caritabile, comparativ cu 22% dintre cei peste 55 de ani.

Alături de români, şi lituanienii se numără printre „campionii generozităţii” (29% au răspuns că de obicei donează şi o vor face şi anul acesta), precum şi europenii din generaţia „Boomers” (65+ ani, 28%).

În România, tinerii sunt mai generoși ca bătrânii

În România, dacă ne raportăm la categoriile de vârstă şi segmentarea regională, respondenţii sub 45 de ani sunt mai generoşi decât seniorii şi românii care locuiesc în centrul ţării (32%) faţă de cei din alte regiuni. Milenialii (35%) şi Generaţia Z (32%) au spus că, de obicei, donează organizaţiilor caritabile pe parcursul anului şi că o vor face şi anul acesta. De altfel, aceste două generaţii au contribuit cu cel mai mare procent la donaţiile făcute în ultimii 2 ani de către români prin Revolut – 82% din suma totală.

Cei mai mulți români caritabili stau în partea de vest a țării şi nord-est, 40% dintre respondenţi declarând că ar putea dona din banii care le rămân după cumpărăturile de sărbători. Mai puţin interesate să facă acte de caritate se declară femeile (9%), respondenţii cu vârste peste 65 de ani (17%) şi rezidenţii din nord-vestul României (14%), scriu cei de la stirileprotv.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed