Segmentul centrelor comerciale este cel mai puţin afectat de stagnarea pieţei imobiliare

 
Segmentul dezvoltărilor comerciale este cel mai puţin afectat de transformările de pe piaţa imobiliară. Dimpotrivă, specialiştii raportează creşteri. Retailul evoluează mai mult în oraşele mari, dar există interes şi pentru oraşele mici. Experţii imobiliari spun că cifra de afaceri a companiilor creşte cam în orice domeniu de activitate, fapt care generează interesul dezvoltatorilor de a construi centre comerciale pentru aceste firme.

„Din staticticile făcute de noi, la nivel european piaţa ocupaţională în domeniul retailului nu a suferit foarte mult. Ba din contră, a şi crescut, nu atât de mult în Europa de Vest, mai mult în Europa de Est şi Centrală. Dacă există cerere, se şi construieşte, ca în orice business”, a dedclarat Răzvan Gheorghe, Managing Director Cushman&Wakefield Activ Consulting.

Una din motivaţiile creşterii pieţei de retail în contextul transformărilor prin care trece real-estate-ul autohton, este mutarea interesului românilor: dinspre achiziţia de case către consum. „Nu se mai cumpără atât de mult rezidenţial, dar oamenii cheltuiesc pe ceva. Dacă ne uităm la noi că nu punem nici un ban deoparte, undeva se duc banii şi se duc aici, cu siguranţă. Oamenii cumpără”, mai spune Gheorghe.

Potrivit Cushman&Wakefield, liderul pieţei de consultanţă în retail, stocul de spaţii comerciale se va tripla până la sfârşitul lui 2009, ritmul de creştere fiind de peste 200%. Astfel, de la aproximativ 41 de mp la mia de locuitori, ţara noastră va avea 127 de mp la mia de locuitori, totalul proiectelor de retail anunţate fiind de 1,8 milioane de mp până la finalul anului viitor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed