Studiu: 6 din 10 români vor cheltui până în 600 de lei pentru masa de Paște. Pe ce se duc banii

0


Un proaspăt studiu realizat de Veranda Mall, citat de Forbes.ro, la care au participat 2.280 de respondenți, s-a concentrat pe modalitățile în care românii își gestionează bugetele pentru Paște în 2024 și pe prioritățile lor în ceea ce privește cheltuielile. În fața creșterii prețurilor, peste 40% dintre participanți intenționează să mențină același nivel al bugetului ca în anul precedent.

În același timp, 3 din 10 români își propun să își răsfețe mai mult familia și prietenii în acest Paște, planificând să alocă mai multe resurse pentru a aduce bucurie celor dragi.

Având în vedere valurile de inflație, majoritatea românilor sunt precauți în privința cheltuielilor pentru masa de Paște, ajustându-și planurile în funcție de contextul economic și de schimbările din viața personală.

40% dintre participanții la studiu optează să păstreze aceeași sumă alocată ca în anul anterior, iar 27% plănuiesc să își reducă cheltuielile. În schimb, există și un număr semnificativ de persoane dispuse să investească mai mult în sărbătorile Pascale – 32,5% dintre aceștia intenționează să cheltuie mai mult decât în 2023.

Potrivit studiului, majoritatea respondenților intenționează să aloce între 0 și 600 de lei pentru masa de Paște. Doar 40% dintre aceștia planifică să cheltuie mai mult, iar un sfert dintre aceștia chiar peste 1.000 de lei. Cei mai predispuși să aibă un buget mai generos sunt cei cu vârsta peste 60 de ani (13,68%).

Indiferent de buget sau vârstă, românii acordă aceeași importanță anumitor categorii de cumpărături pentru Paște. O mare parte din bugetul destinat sărbătorii se îndreaptă către alimente și băuturi (63,7%), urmate de cadouri (20,8%) și îmbrăcăminte (6,6%). Doar 5% dintre participanți plănuiesc să aloce bani pentru o vacanță, cu un interes deosebit manifestat de generația Z și de cei de vârsta a treia.

În ceea ce privește alimentele pentru masa de Paște, majoritatea românilor preferă să cumpere ingredientele necesare pentru a găti propriile preparate, doar 6,8% alegând să achiziționeze mâncare pregătită.

Care sunt cadourile preferate de români de Paște? Pe lista de preferințe se regăsesc dulciuri și coșuri cu produse gourmet (37.98%), articole de îmbrăcăminte sau încălțăminte (37,02%), jucării (25,44%), decorațiuni (18,51%), produse de îngrijire personală (17,59%) și cărți (12,41%). Totuși, există și un procent de 20% dintre participanți care nu intenționează să ofere cadouri, majoritatea fiind tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani (7,13%).

Deși prețurile la alimente au crescut semnificativ față de anul precedent, puțini sunt cei care iau în considerare să reducă lista de cumpărături (12,4%). Majoritatea românilor apelează la strategii inteligente pentru a face față cheltuielilor mai mari: aproape 36,5% încep cumpărăturile devreme, 28% caută oferte speciale de Paște, iar 23,2% compară prețurile la diferite magazine (online sau offline) pentru a alege cel mai avantajos.