Sunt probleme mari la cel mai scump pod din istoria României!

0
12
Sunt probleme mari la cel mai scump pod din istoria României!

Șeful PNL Brăila, Cătălin Boboc, a declarat vineri că autorizarea lucrărilor pentru realizarea drumurilor ce vor face legătura cu Podul suspendat peste Dunăre este întârziată de faptul că, la cererea Comisiei Europene, trebuie făcut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări pentru toate cele patru anotimpuri, el urmând să fie gata pe 12 decembrie, şi abia atunci se va putea emite autorizaţia de mediu, transmite Agerpres.

 

Ciolacu, mai nervos ca niciodată: PNL-ul l-a convins să nu vină la ședință. Ei au blocat activitatea

 

Însă contractul pentru drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila şi Măcin a fost semnat încă din ianuarie 2018, ceea ce înseamnă că era suficient timp pentru realizarea studiului de impact asupra păsărilor.

Asocia Pro Infrastructură a criticat dur întârzierea construcției acelor drumuri de legătură, în condițiile în care lucrările mult mai complexe la podul peste Dunăre merge foarte bine.

”Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungeşte nepermis de mult. Autorizarea lucrărilor în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în acelaşi timp cu podul, în condiţiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 şi transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei. Solicităm Guvernului, prin toate instituţiile abilitate din subordine, să deblocheze situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp”, a transmis public Asociaţia Pro Infrastructura pe contul său de Facebook, potrivit Agerpres.

 

De ce alegerile se organizează pe data de 6 decembrie? Adevărul din spatele scenei politice

 

„Trebuie să respectăm şi noi nişte rigori şi, poate sună un pic ca o glumă, dar nu e deloc o glumă, pentru a se putea emite autorizaţia de construcţie la drumurile adiacente podului, Comisia Europeană a cerut un studiu de impact pentru zonele de cuibărit ale unor păsări. Acest studiu de impact trebuie să se desfăşoare pe patru anotimpuri. El va fi gata şi va fi depus la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe 12 decembrie şi atunci se va putea emite autorizaţia de mediu. Dintr-o cauză administrativă, care nu ţine de Guvernul României şi nu ţine nici de autorităţile locale, ci ţine de nişte rigori pe care Comisia Europeană le impune în legătură cu mediul, avem acest blocaj în privinţa emiterii autorizaţiei de construcţie la lucrările aferente drumurilor care leagă podul de Şoseaua de Centură a Brăilei şi aşa mai departe”, a declarat Cătălin Boboc, dând vina pe rigorile Comisiei Europene.

Asociaţia Pro Infrastructura, organizaţie nonprofit care monitorizează proiectele majore de infrastructură din România, a solicitat public, joi, Guvernului să se implice în deblocarea situaţiei privind autorizarea lucrărilor la drumurile de legătură de la Podul suspendat peste Dunăre spre Brăila, Jijila şi Măcin, în caz contrar, până la finalizarea lor, podul se va transforma „într-un muzeu de 2 miliarde de lei”.

Asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează prin filmări aeriene şi reportaje la sol marile şantiere de infrastructură din România, susţine că lucrările la Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila „avansează într-un ritm foarte bun”.

„Lucrările impresionante ale Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, construit de asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI, avansează într-un ritm foarte bun, însă noi întârzieri birocratice în autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma, în 2022, această lucrare de 2 miliarde de lei în (probabil) cel mai ruşinos muzeu din istorie. La cele două turnuri principale ale podului, care vor avea peste 190 de metri înălţime, se lucrează 24/24, 7/7, ele urcând zilnic cu peste 2 metri. Sistemul de cofraj glisant care se auto-ridică constant a fost realizat în Austria. Macaralele turn ce aprovizionează podul la înălţime au început să fie sprijinite în pilonii turnurilor, urmând şi ele să se auto-înalţe cu elemente metalice, pentru a ţine pasul cu urcarea turnului. Până la finalul anului, se va atinge cota finală a celor două turnuri, urmând ca, în 2021, japonezii de la IHI să înceapă o altă etapă extrem de spectaculoasă: suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic”, a mai precizat Asociaţia Pro Infrastructura.