Topul celor mai mari retaileri români

Având creșteri și de peste 10%, retailerii internaționali au profitat anul trecut de contextul economic bun, dar și de relaxarea fiscală. Au lăsat însă loc și antreprenorilor români care au crescut în aceeași măsură, unii dintre ei intrând chiar pe noi piețe. Numărul business-urilor românești care au depășit pragul de 200 de milioane de lei cifră de afaceri a ajuns de la unul la două, clubul exclusivist îmbogățindu-se cu Annabella, lanț de magazine deţinut de familia Mutu din Vâlcea. Potrivit datelor furnizate ECONOMICA.NET de către termene.ro, Annabella SRL a raportat în 2016 afaceri în valoare de 218,5 milioane de lei, cu 10,8% mai mult decât anul anterior și a ajuns la un profit de 4,2% din cifra de afaceri, adică aproximativ 9,2 milioane de lei.

 

Compania prezentă pe piaţa românească din 1994 a intrat recent şi pe piaţa bucureşteană prin inaugurarea a trei unităţi în spaţii închiriate anterior de Mega Image. Reţeaua cuprinde în prezent aproximativ 60 de magazine, în patru formate diferite: concept store-ul Annabella A-Z, Annabella Fresh – concept special destinat comerţului de fructe şi legume, supermarketul Annabella şi Annabella Expres – magazinul de proximitate.

 

Cel mai mare lanț de magazine românești din punct de vedere al cifrei de afaceri rămâne însă Elan-Trio SRL, care operează magazinele Merkur ale familiei Boros (Cecilia şi Gyorgy) din Harghita. Din informaţiile termene.ro, în 2015, compania a raportat afaceri de 204 milioane de lei şi pierderi de 3,5 milioane de lei, iar în 2016, conform companiei, rulajele retailerului au ajuns la 45,5 milioane de euro (aproximativ 200 de milioane de lei). Menţionăm că cifra oferita anul trecut de companie nu este una finală, aceasta urmând a fi disponibila săptămâna viitoare.

 

Citește mai departe pe ECONOMICA.NET.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed