Topul momentelor care au „blocat“ internetul în 2014

0

Site-ul Time a realizat un top al evenimentelor care au „blocat internetul” în acest an, multe dintre ele creând controversă şi printre internauţii români, potrivit Mediafax.


Provocarea găleţii cu gheaţă

 

Acesta este posibil evenimentul din mediul online care a făcut cea mai mare vâlvă în 2014, mobilizând internauţi din toată lumea, fie pro, fie contra mişcării. Ideea a fost simplă: participanţii – printre care şi un număr impresionant de personalităţi din diverse domenii – au postat pe Facebook videoclipuri în care îşi turnau în cap apă cu gheaţă sau anunţau că donează o anumită sumă de bani. Parte dintr-un efort de a strânge fonduri şi vizibilitate pentru scleroza laterală amiotrofă, „leapşa” a dominat reţeaua de socializare săptămâni la rând. Videoclipul lui Bill Gates şi cel al lui Charlie Sheen au făcut aproximativ 20 de milioane de vizualizări fiecare, iar fondurile strânse de Asociaţia americană ALS au ajuns la 115 milioane de dolari.


Lansarea iPhone 6

 

Deşi mai toată lumea pare pur şi simplu înnebunită la fiecare produs nou anunţat de Apple, fanii companiei au arătat un şi mai mare entuziasm înaintea lansării iPhone 6, care a apărut oficial pe 19 septembrie. După o aşteptare îndelungată la cozi imense în faţa magazinelor Apple au urmat şi plângeri cu privire la calitatea telefonului, inclusiv unele bizare, cum ar fi faptul că telefonul se îndoaie în buzunar sau că telefonul smulgea părul din cap. În final, controversele s-au dovedit a fi neglijabile, iar în numai trei zile Apple a vândut mai mult de 10 milioane de dispozitive iPhone 6 şi iPhone 6 Plus.


Cea mai recentă şedinţă foto a lui Kim Kardashian

 

Multe persoane ajung senzaţii pe internet din întâmplare, dar sunt şi alte figuri din entertainment, cum ar fi Kim Kardashian, a căror strategie este să ajungă subiectul zilei prin declaraţii, sesiuni foto şi apariţii inedite în reviste. Cea mai nouă şedinţă foto a lui Kim Kardashian, publicată în noiembrie în revista Paper, a fost intitulată chiar „Break the Internet: Kim Kardashian” / „Blochează internetul: Kim Kardashian”. Pe 12 noiembrie, la o zi după publicarea articolului şi a fotografiilor, site-ul revistei a înregistrat 6,6 milioane de vizualizări, număr care o zi mai târziu a ajuns la 15,9 milioane, în timp ce numărul de vizitatori unici a fost de 11 milioane.


„Deţinutul sexy”

 

Când departamentul de poliţie din Stockton, California, a publicat fotografia deţinutului Jeremy Meeks, aceasta a început să circule în online mai mult decât se aştepta oricine. Ignorând faptul că Meeks fusese descris de poliţie drept „unul dintre cei mai violenţi infractori din zona Stockton”, internauţii au părut hotărâţi să facă din el o vedetă a internetului, mulţi fiind convinşi că ar trebui să semneze un contract cu o casă de modeling. Vestea aceasta chiar a circulat ulterior prin diverse publicaţii, dar s-a dovedit în cele din urmă că era falsă.


Renée Zellweger

 

Actriţa în vârstă de 45 de ani a stârnit uimire pe internet după ce a apărut la un eveniment cu o înfăţişare greu de recunoscut. Cele mai multe publicaţii şi site-uri se întrebau „Ce şi-a făcut Renée Zellweger la faţă?”. Numele actriţei a devenit rapid un subiect „fierbinte” pe Twitter, fiind ţinta comentariilor (de multe ori răutăcioase) la adresa noului său chip. Zellweger a reacţionat curând la păreri, declarând pentru revista People: „Sunt încântată că oamenii cred că arăt diferit! Trăiesc o viaţă diferită, fericită, mai împlinită, şi sunt încântată că poate se vede”.


Noul album al lui Taylor Swift

 

În prima săptămână de la lansare, al cincilea album al cântăreţei, „1989”, s-a vândut în aproximativ 1,3 milioane de exemplare, după o campanie intensivă de promovare în online. Încă din luna august, Taylor Swift a început să publice indicii ambigue pe Instagram care sugerau un livestream pe 18 august, când a anunţat „primul album pop oficial”. De atunci, artista a continuat să creeze suspans în legătură cu noul material şi să interacţioneze intens cu fanii pe Twitter, Tumblr şi ­Instagram. Swift a lansat şi două ­videoclipuri, „Shake It Off” şi „Blank ­Space”, care au ajuns la sute, respectiv zeci de milioane de vizualizări pe ­YouTube în doar câteva zile.


Apariţia fotografiilor nud cu vedete

 

La sfârşitul lunii august şi la începutul lui septembrie, conturile personale ale celebrităţilor precum Jennifer Lawrence, Kate Upton şi Kirsten Dunst au fost sparte de hackeri. Site-uri ca 4chan, Imgur şi Reddit au fost împânzite cu fotografii nud ale acestora, iar pe Facebook şi Twitter a fost subiectul lunii. Unii utilizatori se străduiau să vadă imaginile, alţii să le scoată de pe internet. Unii îi rugau pe ceilalţi să nu se uite la fotografii, alţii se panicau în legătură cu propria siguranţă pe internet. După aproximativ o lună de la eveniment, Jennifer Lawrence a tratat subiectul în revista Vanity Fair. „Nu este un scandal, este o violare a intimităţii sexuale. Este dezgustător”, a spus atunci actriţa. Deşi şocul iniţial s-a domolit, atacul cibernetic continuă să declanşeze discuţii despre securitate, confidenţialitate şi încălcarea drepturilor.  

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.