AcasăEconomieToshiba: Vânzările de laptopuri s-au înjumătăţit în primul semestru

Toshiba: Vânzările de laptopuri s-au înjumătăţit în primul semestru

“La nivelul consumer am avut cea mai mică scădere, de 30%. Segmentul B2B a avut însă cel mai mult de suferit, iar partea de licitaţii cu statul a fost aproape de zero. De altfel, România a fost atipică din punct de vedere al scăderilor, faţă de pieţele din regiune.

“Dacă în Bulgaria avem o rată fixă de schimb, în România cursul a căzut de la 3,7 la 4,3 lei pe euro, resimţit în preţul echipamentelor IT”, a declarat pentru Business Standard Lucian Condruz, sales manager la Toshiba România.

Potrivit oficialului, România a fost urmată, la nivel de contracţie a pieţei, de Bulgaria, cu o scădere de 30%, ţările baltice, cu diminuări de două cifre, Cehia cu 10% şi Ungaria cu 5%, în timp ce pieţele vestice şi-au continuat evoluţia ascendentă, Germania înregistrând un plus de 10%. Potrivit estimărilor iniţiale, piaţa locală de notebookuri urma să ajungă la 800.000-900.000 de unităţi în 2009.

“Realist şi optimist vorbind, nu cred că piaţa va depăşi 250.000 de unităţi până la sfârşitul anului. Situaţia este dramatică dacă ne raportăm la ce ne propusesem să facem la începutul anului”, este de părere Condruz.

Compania avea o cotă de 12-13% din piaţa locală de notebookuri la nivelul primului semestru. Ţinta Toshiba este de a rămâne între primii cinci producători ca vânzări pe piaţa locală.

“Este greu să mai vinzi un laptop de peste 3.000 lei în prezent. La noi cel mai scump model, care costă aproximativ 7.000 lei, se mai vinde în lichidări de stoc doar cu 5.000 lei. S-a schimbat tiparul de achiziţii, dacă până acum se făceau numai în funcţie de impuls, în prezent se fac doar în caz de necesitate”, a spus Condruz.

Pe plan local, pentru a readuce vânzările pe un trend pozitiv, Toshiba a încheiat un parteneriat de distribuţie cu RHS, în special pentru reţeaua de parteneri locali mici, care extind zona de acoperire la nivel naţional, aceştia neputând fi accesaţi prin reţeaua SCOP Computers, până recent unic distribuitor. Condruz vrea să atace segmentul corporate cu o gamă extinsă de modele, care să acopere şi segmentul de bază de preţ.

Ultimele Articole