Transportul rutier de marfă a scăzut cu 60% şi cel de persoane cu 40% în S1 2009

0
„Din statistica FORT rezultă că cele mai afectate sunt transporturile rutiere specializate pentru un anumit tip de producţie cum ar fi transporturile frigo, materiale de construcţii, textile, etc. În acelaşi timp şi transporturile de mărfuri generale în afara României sunt afectate de lipsa exporturilor şi importurilor, acestea scăzând cu până la 60 % faţă de perioada similară a anului trecut. La transportul de persoane scăderea este de 40%. Luna august aduce, din pacate, un nou val masiv de falimente în rândul transportatorilor de marfuri generale”, a declarat Hagiu.

Potrivit acestuia, transportatorii au înregistrat în S1 2009 pierderi din cifra de afaceri de peste 40%. În plus, transportatorii au ajuns să plătească 1.500 de euro/an pe rovinietă.

De asemenea, Hagiu a subliniat că în 2008 taxa de drum reprezenta aproximativ 2 % din cifra de afaceri a unui transportator în timp ce acum ea se situează aproape de 10 % şi acest exemplu se poate extinde la toate taxele suportate de către transportatori.

„Un alt aspect important ce afectează grav acest sector de activitate este neplata subvenţiilor acordate unor categorii sociale defavorizate, lucru ce apasă tot pe umerii transportatorului de persoane ce acumulează datorii atât faţă de furnizori, cât şi faţă de bugetul de stat. În acest moment Ministerul de Finanţe are cinci luni întârziere la plata deconturilor pentru biletele subvenţionate. În rândul transportatorilor de călători domneşte o mare incertitudine în ceea ce priveşte planurile actualului guvern ce oscilează între liberalizarea sau concesionarea traseelor pentru transportul de călători” a precizat preşedintele FORT.

Transportatorii susţin că lipsa măsurilor economice reale care să sprijine menţinerea afacerilor în domeniu umbreşte chiar şi modificările legislative atăt de necesare, elaborate anul acesta de către Ministerul Transporturilor împreună cu patronatele şi sindicatele.