Un retailer de TOP se transformă într-o uriașă GRĂDINĂ

„Grădinescu”, cum este denumit proiectul dezvoltat împreună cu partenerii de la Asociaţia Institutul de Cercetare în Permacultură din România, este o premieră în România şi promovează grija faţă de natură, spiritul comunitar şi susţine dezvoltarea agriculturii urbane prin propriul exemplu, a anunţat compania. De asemenea, proiectul îşi propune să îi familiarizeze pe copii şi adulţi cu grădinăritul şi uşurinţa de a avea o alimentaţie sănătoasă chiar şi în mediul urban. ”Proiectul constă într-o reţea de nouă grădini urbane comunitare, dintre care trei amplasate pe acoperişurile magazinelor Kaufland, patru în parcările sau în spatele magazinelor şi două în şcoli din Capitală”, reiese din datele companiei.

 

Primul magazin Kaufland cu acoperişul şi exteriorul deja transformate în grădini urbane este cel din bd-ul Bucureştii Noi, iar până la toamnă vor fi dotate şi cele din strada Barbu Văcărescu, din cartierele Tudor Vladimirescu, Apărătorii Patriei şi din şcoli.   Prima grădină urbană amenajată din cadrul magazinului din Bd-ul Bucureştii Noi are 2300 mp şi este destinată pentru a fi folosită de către comunitate. Grădina va deservi şi ca spaţiu de învăţare pentru şcolile şi grădiniţele din zonă.

 

Prin această iniţiativă, compania reinventează conceptul de hipermarket în România şi propune din nou un model de responsabilitate. Pe lângă rolul estetic şi educativ, grădinile de pe acoperiş şi din exteriorul parcărilor aduc şi avantaje pentru mediul înconjurător, prin purificarea aerului şi reducerea poluării, a zgomotelor şi reglarea umidităţii.

 

Iniţiativa vine în contextul în care agricultura urbană sau „grădinăritul pe balcon” este o ocupaţie din ce în ce mai întâlnită.

 

 

În acest sens, compania prezintă rezultatele primului studiu privind răspândirea grădinăritului urban în România. Potrivit sondajului, 7 din 10 români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdeţuri sau fructe, din dorinţa de a se bucura de propriile culturi, naturale. Dintre aceştia, peste jumătate aleg să cultive verdeţuri (57% respondenţi), în timp ce 39% cultivă fructe, iar 27% cultivă legume, unii combinând mai multe tipuri. Plantele cel mai des cultivate de români în urban sunt căpşunile (25%), lămâile (20%), urmate de roşii, cartofi, pătrunjel, cimbru şi rozmarin.

 

Balconul este locul preferat pentru agricultură urbană de aproape 50% dintre români, în timp ce 14% cultivă în faţa blocului, 8% la periferia oraşului, iar restul nu găsesc un loc în oraş, orientându-se spre parcele din afara acestuia.

 

„Proiectul de grădini urbane „Grădinescu” oferă bucureştenilor posibilitatea de a se bucura de spaţii verzi aparent nefolosite în Capitală. Am identificat în 4 magazine Kaufland din Bucureşti spaţii pentru grădini, astfel încât elevii, vecinii şi toţi cei interesaţi să aibă un loc unde îşi pot cultiva o roşie, verdeaţă, să aibă grijă de flori şi plante, sau pur şi simplu să poată sta la iarbă verde. Suntem mândri de acest proiect pe care îl lansăm astăzi împreună cu ICPR şi vă invităm să ne bucurăm de aceste spaţii verzi”, declară Katharina Scheidereiter, responsabil CSR Kaufland România.

 

Grădinile urbane amenajate în cadrul hipermarket-urilor Kaufland sunt comestibile şi decorative, pe diferite tematici, în funcţie de magazine, cu legume şi fructe, plante aromatice, exotice, livezi, solarii, sere, parcele care pot fi adoptate de membri ai comunităţii vecine, pajişti cu flori, dar şi mini-iazuri, ochiuri de apă pentru păsări, hotel de insecte şi spaţii de co-working, evenimente şi de relaxare. De asemenea, de-a lungul anului, grădinile vor găzdui activităţi de semănare şi grădinărit, dar şi de relaxare, precum picnicuri sau vizionări de filme la cinematograful în aer liber, dar şi cursuri educaţionale desfăşurate în grădină de specialiştii Institutului partener, pentru copii şi adulţi.

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed