USR susţine audit pentru PNDL 1, PNDL 2, investiţiile realizate în ultimii nouă ani prin Compania Naţională de Investiţii şi cheltuirea fondurilor ANL în perioada 2013-2021

Programul de guvernare propus de premierul desemnat Dacian Cioloş şi de miniştrii pe care acesta îi susţine prevede un subcapitol denumit „Reforma mecanismelor de finanţare destinate dezvoltării comunităţilor locale: PNDL 1, PNDL 2, Programul Anghel Saligny, ANL, Fondul de Rezervă Bugetară”.

Documentul propune, astfel, asigurarea finanţării pentru proiectele derulate prin PNDL 1 şi PNDL 2, respectiv plata facturilor „doar după obţinerea asigurărilor de realitate şi conformitate prin controalele de calitate a execuţiei”.

Totodată, USR propune, prin acest program, „efectuarea unui audit de performanţă a PNDL 1 şi PNDL 2 şi a subprogramelor de finanţare gestionate de CNI pentru intervalul de referinţă 2013-2021”. Termenul de implementare a acestei prevederi este 1 martie 2022.

Guvernul propus de Cioloş susţine de asemenea „reforma structurală a programului de finanţare Anghel Saligny prin introducerea amendamentelor propuse de USR: mecanisme de cheltuire similare fondurilor europene, indicatori de program, criterii de eligibilitate şi ordine de prioritizare, cofinanţare, decontare pe bază de costuri unitare maximale, alocare pe bază de evaluare rezultată din punctaj, management transparent prin platformă informatică”.

La acelaşi subcapitol din programul de guvernare propus, USR susţine şi modificarea condiţiilor de acordare a finanţării pentru construcţia de locuinţe prin programul ANL prin instituirea obligativităţii de asigurare a conectivităţii la reţelele de utilităţi, dar şi efectuarea unui audit de performanţă, intervalul de referinţă fiind 2013-2021, cu termen de realizare 1 martie 2022.

În ceea ce priveşte alocarea sumelor din Fondului de Rezervă Bugetară, USR susţine că aceasta trebuie „reglementată specific prin introducerea unor condiţii simultane” precum plafonarea sumelor maxime anuale alocate prin Fondul de rezervă ca procent din PIB, aplicarea unei formule de alocare pentru fiecare unitate administrativ-teritorială în funcţie de numărul de locuitori şi de capacitatea financiară proprie, stabilirea unor criterii de prioritizare în funcţie de urgenţa investiţiei în măsura în care solicitările depăşesc suma maximă anuală alocată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed