Vânzările cu amănuntul din Germania au crescut cu 0,4% faţă de aprilie

Un raport publicat de Biroul Federal de Statistică din Wiesbaden arată că vânzările din luna mai, ajustate sezonier şi după inflaţie, au crescut cu 0,4% faţă de aprilie, când scăzuseră cu 0,5% faţă de luna precedentă. În ritm anual, vânzările cu amănuntul din Germania au scăzut însă cu 2,4%. Produsele alimentare, băuturile şi tutunul au înregistrat o scădere a vânzărilor de 5,3% în mai 2010, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,1%.

Încrederea consumatorilor germani se menţine stabilă în iunie, pe fondul scăderii şomajului şi a încurajării cheltuielilor datorită Cupei Mondiale la fotbal, anticipa săptămâna trecută compania de cercetare GfK. Firmele au crescut atât producţia, cât şi numărul de angajaţi, pe fondul creşterii comenzilor pentru exporturi, datorită revenirii economice mondiale. Banca centrală a Germaniei a revizuit în urcare previziunile de creştere economică, în raportul de luna trecută. Astfel, Bundesbank estimează o creştere de 1,9% pentru 2010 şi de 1,4% pentru 2011.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed