Wizz Air este lider pe piaţa transportului aerian low cost, din această lună

0
Wizz Air este lider pe piaţa transportului aerian low cost, din această lună

După ce au reuşit să depăşească Blue Air, managerii companiei Wizz Air mizează pe distanţarea faţă de concurentul principal. Din aprilie, operatorul ungar ar trebui să ajungă la 43% din piaţa de low-cost, faţă de 29% cât cred managerii săi că va avea atunci Blue Air. Creşterea este explicată de conducerea Wizz atât prin mai buna exploatare a curselor existente cât şi prin introducerea de noi destinaţii. "Am majorat planurile pentru piaţa românească. Ne mai vin trei avioane în acest an, deci ne dublăm capacitatea", a declarat COO-ul WizzAir, Luke Farajallah.

Cele mai mari probleme sunt factorii externi precum preţul combustibilului şi al cursului valutar. Pentru a se proteja de variaţia cursului compania desfăşoară operaţiuni de hedging. Preocuparea sa este de a menţine preţurile scăzute, lucru care va asigura trecerea peste perioada de criză, cred managerii. Ei consideră important ca în acest moment de dezvoltare a afacerii să vorbească despre expansiune şi nu de câştiguri. "Nu cred ca ne-am dezvolta dacă n-am face profit. Facem profit foarte mic în cele mai multe dintre pieţele noastre dar suntem incurajati de ceea ce vedem în România", mai spune Farajallah.

Compania va lansa anul acesta 15 noi destinaţii, toate externe. Când vor deveni ele profitabile? "Variază de la o rută la alta. Unele dintre ele sunt profitabile de la început, iar altele mai târziu dar credem foarte mult ca trebuie să oferim o gamă largă de rute. România este piaţa cu cea mai mare creştere dintre cele pe care operează Wizz Air şi va reprezenta în acest an aproape 20% din activitatea companiei", a conchis COO-ul WizzAir.