Fiscul a dat lovitura: Românii se pârăsc între ei

Întrebarea legitimă care apare este: De unde anume din afara instituției vin informații și indicii care duc la anumite companii suspecte că fraudează bugetul statului?

 

Prima sursă de informații și cea mai sigură este reprezentată de serviciile secrete. Însuși premierul Victor Ponta a confirmat, marți seara, la o emisiune televizată, că la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost delegați 140 ofițeri ai Serviciului Român de Informații (SRI), pentru combaterea evaziunii fiscale.

 

Întrebat fiind dacă este adevărat că acei ofițeri SRI au fost delegați la ANAF, premierul a spus: „Bineînțeles că e adevărat. Direcția antifraudă lucrează cu toate instituțile statului. Unde e adevărat, e adevărat, unde e greșit, e propagandă”.

 

O altă sursă de informații și de potențiali evazioniști o reprezintă chiar populația, consumatorii, românii care au ajuns să se pârască între ei.

 

Oamenii care vor să depună reclamație împotriva unor comercianți care fie nu eliberează bon fiscal, fie comit alte ilegalități fiscale, au la dispoziție mai multe căi de comunicare.

 

În primul rând, DGAF a pus la dispoziția consumatorilor un număr TelVerde 0800.800.085, la care au fost efectuate peste 700 de apeluri în mai puțin de o lună. De asemenea, cine vrea să denunțe vreun comerciant, însă nu vrea să dea telefon, are varianta să scrie un email.

 

Chiar reprezentanții DGAF afirmă, într-un comunicat de presă, că deciziile inspectorilor fiscali de a verifica anumite companii țin cont de informațiile primite de la populație. „Acţiunile de control efectuate de DGAF se bazează inclusiv pe informaţiile primite prin intermediul serviciului TelVerde (0800.800.085) şi al petiţiilor adresate ANAF ([email protected])”, se arată în comunicat.

 

De asemenea, alte persoane nemulțumite de prestația unui sau altui comerciant îl pot da în vileag inclusiv pe pagina oficială de Facebook a DGAF. Deși pagina DGAF pe rețeaua de socializare avea, ieri, sub 430 de fani, sunt destule persoane care comentează la postările instituției și dau indicații legate de ce comercianți consideră ei că ar mai trebui controlați. Printre companiile la care fac referire utilizatorii care comentează pe Facebook se numără marile rețele comerciale Carrefour, Kaufland sau Billa.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed