Investitorii străini din retail dau năvală în România. Măsurile pro-consum îi mută pe cumpărători din pieţe în mall-uri

Într-o analiză, publicaţia arată că numărul de oameni care intră într-o piaţă românească într-o perioadă dată de timp a scăzut, în ultimii ani, potrivit vânzătorilor, în contextul în care cumpărătorii tineri s-au îndreptat către mall-urile strălucitoare şi în supermarketurile care se ridică în jurul Capitalei.

 

Astfel, vânzătorii din pieţe simt presiunea pe care o pun consumatorii români, care acum dau pieţele pe supermarketuri în stil vestic şi mall-uri. Trendul a prins avânt în ţara noastră, în ultima perioadă, dar încă mai are loc de evoluţie: comercianţii independenţi reprezintă încă 45% din piaţa românească, potrivit analiştilor. Proporţia în ţările mai mature din Europa Centrală şi de Est – cum ar fi Ungaria şi Cehia – este aproape de 10%.

 

Dar schimbarea apare rapid, în contextul în care România îşi cimentează poziţia de economie cu cea mai mare creştere din regiune, cei 20 de milioane de consumatori din ţară se bucură de venituri în creştere, care le-au dat gustul brandurilor internaţionale şi ale marilor lanţuri de retail.

 

 

Cândva văzută drept parte a „estului sălbatic”, povestea de creştere a României, combinată cu un apetit mai mare pentru risc printre investitori, au făcut din ţara noastră o destinaţie pentru investiţii cu un apetit crescând.

 

„Mulţi jucători mari prospectează ţara sau deja pregătesc noi dezvoltări sau achiziţii”, spune Sorin Ioan Blaga, manager general al Liebrecht & Wood Romania. Compania, care dezvoltă şi manageriază centre comerciale, dezvoltă al doilea mall Fashion House in estul Bucureştiului în acest an, care parte a unui plan de investiţii de 10 ani, în valoare de 400 de milioane de euro. „Vedem un potenţial puternic de alăturare pe piaţa românească a brandurilor mari”, spune Blaga.

 

mai multe, pe adevarul.ro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed