Mii de români rămân fără locuri de muncă de la 1 mai

Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Gorj, Romeo Chiriac, a explicat că 1.000 de muncitori și personal TESA sunt vizați de programul de disponibilizări la Complexul Energetic Oltenia, relatează Agerpres.ro.

 

„Am primit notificare din partea CEO cu privire la concedierea colectivă a 1.000 de persoane, din care 649 muncitori și 351 personal TESA începând cu 1 mai 2017. Printre motivele externe din notificare se numără subvenționarea puternică a concurenței, respectiv a producerii pe alte forme de energie, reducerea prețurilor pe piața de energie, importul de cărbune pentru alte termocentrale în timp ce există o supraproducție la CEO, care ar putea acoperi cu costuri mult mai reduse energia produsă de acești producători pe piața internă, evoluția prețurilor certificatelor de dioxid de carbon, legislația nefavorabilă companiei și bariere privind exportul de energie, iar printre motivele determinate de influența mediului intern — neîncasarea datoriilor istorice, prevederile din CCM cu privire la drepturi și facilități presupun un efort financiar ridicat”, a precizat Romeo Chiriac.

 

Complexul Energetic Oltenia nu este singura societate la care au avut loc concedieri colective. Aproape 150 de salariați ai Întreprinderii de Drumuri și Poduri (IDP) au fost concediați începând cu 20 februarie 2017, scrie libertatea.ro. 

 

Societatea avea 249 de angajați, însă a fost nevoită de adopte un plan de organizare pentru redresare. Conducerea a decis să funcționeze doar cu 100 de angajați.

 

De asemenea, 37 de persoane de la SC Cazare Cantine Motru, societate prestatoare în domeniul mineritului, vor fi concediate colectiv, începând cu cu 1 aprilie. Unitatea are probleme financiare, după ce a fost întrerupt contractul de prestări servicii ce viza servirea mesei calde către salariații EMC Lupoaia și EMC Roșiuța.

 

Disponibilizări la Complexul Energetic Oltenia. Mii de oameni, concediați și de firmele private

 

Concedieri masive la Lisa Draxlmaier Piteşti. Compania ar urma să disponibilizeze 800 de persoane de la cea mai veche fabrică deținută în România de furnizorul internațional de componente auto Draxlmaier. În prezent, la unitate de producție din Pitești lucrează peste 5.500 de angajați

 

Angajații afectați de disponibilizări ar urma să primească între 10 ș 12 salarii compensatorii, în funcție de vechimea în cadrul companiei.

 

„În Pitești va fi continuată activitatea în Centrul de Dezvoltare Inginerie și IT, producția în cadrul celei mai noi companii, în timp ce prima companie înființată ar putea fi închisă. Investiția în regiune va continua prin susținerea sistemului de învățământ dual, precum și a programului de internship și a celui de predare de cursuri inițiate în cadrul Universității Pitești.”, transmite Draxlmaier Group.

Potrivit epitesti.ro, angajații companiei Lisa DLR Piteşti se află deja în șomaj tehnic de la finalul lunii februarie 2017, „din cauza reducerii comenzilor în cazul proiectelor gestionate de companie.”

 

Conducerea companiei spune că a luat acesată decizie din cauza reducerii comenzilor și a faptului că unul dintre principalii clienți a decis să-și mute producția în Mexic.

6.000 de angajați de la Șantierul Naval Mangalia, în pericol

 

Angajaţii de la Şantierul Naval Daewoo Mangalia ar putea rămâne fără locuri de muncă din cauza lipsei comenzilor de construcții navale. Societatea are datorii de 800 de milioane de dolari, arată datele Ministerului Economiei. Autoritățile locale și Ministerul încearcă să găsească soluții de redresare, în condițiile în care un întreg oraș depinde de acest șantier naval.

 

Şantierul Naval Daewoo Mangalia se confruntă cu o situație dificilă deoarece mai are comenzi doar până la sfârşitul anului şi niciuna pentru 2018. Asta face ca situația angajaților să devină incertă.

 

Reprezentanții Ministerului Economiei susțin că trebuie găsite soluții. La Şantierul Naval Daewoo Mangalia, statul român deține 49 la sută dintre acțiuni, iar firma coreeană Daewoo Mangalia Heavy Industries este acționar majoritar.

 

Din luna mai, o parte dintre cei 6.000 de salariați ai Șantierului Naval ar putea rămâne fără locuri de muncă dacă nu se găsesc soluții imediate, avertizează președintele Consiliului Județean Constanța.

 

Încă din anul 2015, sindicaliștii au depus o plângere penală împotriva reprezentanţilor statului român în Consiliul de Administraţie al Daewoo Mangalia Heavy Industries, de la momentul înfiinţării societăţii şi până în prezent. îi acuză de neglijenţă în serviciu. Sindicatul susține că, din cauza managementului al defectuos al companiei, aceasta a lucrat în pierdere în ultimii 13 ani din cei 18 de existență.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed