COS raportează un volum de business de 29 milioane euro în 2023. Compania a investit 1,8 milioane de euro în ultimii doi ani. ”Ne aşteptăm ca în special sectorul sănătăţii să beneficieze de investiţii care să modernizeze interioarele unităţilor sanitare”

”COS, furnizor de servicii integrate de fit – out, raportează un volum de business de 29 de milioane de euro în 2023. Pe o piaţă a birourilor stagnantă din punct de vedere al ofertei de noi clădiri livrate anul trecut, compania îşi consolidează activitatea cros – sectorială şi la nivel naţional, diversificându-şi în acelaşi timp sursele de venit”, arată compania.

Anul acesta, companiile au investit semnificativ în reamenajarea spaţiilor de birouri, în contextul volumului limitat de noi clădiri livrate şi a ponderii majoritare de contracte de prelungire a închirierilor existente, pentru a promova revenirea la munca de la birou şi implicarea angajaţilor în perioada post-pandemică.

32% din volumul total de proiecte livrate de COS au fost reamenajări, în creştere cu 7 puncte procentuale faţă de anul precedent, în timp ce 50% din veniturile totale au fost generate de serviciile de construcţii. Restul volumului de afaceri al COS este reprezentat de vânzările de mobilier şi covoare de la producători globali şi mobilier personalizat din surse locale.

Segmentele emergente precum cel medical, al ospitalităţii, sectorul educaţional şi cel industrial au continuat investiţiile în amenajări interioare, COS livrând în 2023 noul spital pentru copii construit de Asociaţia Dăruieşte Viaţă la Marie Curie, noile hoteluri Radisson BLU din Braşov şi Bucureşti şi diverse spaţii interioare pentru universităţile ASE şi Babes Bolyai din Cluj şi Bucureşti. Pe segmentul industrial, COS şi-a dublat volumul birourilor livrate, în locaţii precum Oradea (Plexus), Timişoara (Hirschmann Automotive, Hamilton, Continental) sau Iaşi (Trutzi).

„Pe fondul unui stoc învechit şi în urma perioadei de pandemie, ne aşteptăm ca în special sectorul sănătăţii să beneficieze de investiţii care să modernizeze şi să transforme interioarele unităţilor sanitare în unele mai confortabile şi mai primitoare pentru pacienţi. Segmentul industrial este un alt segment în curs de dezvoltare, alături de cel al ospitalităţii şi de cel educaţional, care se află într-o dinamică continuă. Clienţii şi vizitatorii acestor spaţii sunt din ce în ce mai pretenţioşi, iar acest lucru cu siguranţă va aduce beneficii pieţei, adăugând mai multă competitivitate şi conducând în final la spaţii interioare din ce în ce mai calitative”, declară Cezar Scarlat, managing partner şi co-fondator SARMIS Capital, acţionarul majoritar COS.

Investiţia medie în amenajări interioare (spaţiu interior proiectat şi construit, inclusiv mobilier standard şi la comandă şi pardoseli) variază între 700-900 euro/mp, ajungând până la 1.100 euro/mp pentru segmentul premium. Se înregistrează o creştere de 15-20% a bugetului mediu faţă de anul precedent, pe fondul inflaţiei, al creşterii salariilor, costului materiilor prime, produselor şi costurilor de transport.

În 2023, COS şi-a majorat ponderea veniturilor obţinute din închirierea spaţiilor de birouri de co-working deţinute, MASIA (Bucureşti) şi Stables (Cluj), ajungând la 0,6 milioane de euro, în creştere cu 60% faţă de anul precedent. Portofoliul de spaţii de birouri COS atinge în prezent un total de 4.200 mp în 4 locaţii din Cluj, Bucureşti, Timişoara şi Iaşi.

Compania a investit un total de 1,8 milioane de euro în ultimii doi ani în transformare digitală, pentru eficientizarea şi optimizarea proceselor de lucru, într-un nou depozit de 1.600 mp de clasă A situat în Chiajna, care îmbunătăţeşte gestionarea stocurilor de mobilier şi covoare, precum şi în propriul centru de cercetare şi dezvoltare în zona de nord a Bucureştiului (MASIA).

„În contextul unei activităţi efervescente în mediul de business, majoritatea managerilor şi liderilor de companii sunt concentraţi pe creşterea performanţei la locul de muncă şi pe implicarea angajaţilor. De aceea, COS şi-a continuat strategia de investiţii menită să aducă valoare adăugată reală pe piaţă, un sistem excelent de client service şi să eficientizeze capacităţile operaţionale”, subliniază Christophe Weller, acţionar fondator şi CEO al COS.

Un studiu global Gallup arată că angajaţii nu se mai implică la locul de muncă şi resimt mai mult stres: 77% dintre aceştia sunt dezinteresaţi, în timp ce 44% dintre angajaţi se confruntă cu mult stres la locul de muncă. În general, ultimii ani aduc provocări serioase pe piaţa forţei de muncă în ceea ce priveşte productivitatea, echilibrul dintre viaţa profesională şi viaţa privată şi conexiunea la cultura companiei. În acest context, o cercetare globală Steelcase arată că liderii îşi schimbă priorităţile în ceea ce priveşte locul de muncă, starea de bine a angajaţilor (81%), sustenabilitatea (78%) şi Diversitatea, Egalitatea şi Incluziunea (76%) fiind acum printre priorităţile lor principale.

”Preferinţa crescută pentru interioare de calitate, sustenabile este una dintre tendinţele majore ale anului precedent, care va continua şi în 2024. Aceasta se traduce în solicitări din ce în ce mai frecvente pentru finisaje mai bune sau tehnologie incorporată pasiv şi activ în produse inovatoare, precum spaţiile de lucru şi mobilierul configurabil de utilizator (ex. birouri reglabile). În termeni de sustenabilitate, Interface şi COS au reciclat anul trecut 3.000 mp de covor uzat, în timp ce produsele care înglobează caracteristici ESG, cum ar fi scaunele neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon sau soluţiile de pardoseli neutre şi negative (care neutralizează emisiile de carbon) au fost introduse atât în ​​Bucureşti, cât şi în diferite locaţii din ţară”, mai arată compania.

Mobilierul personalizat, realizat de producători locali, continuă să fie din ce în ce mai solicitat. Deşi cel mai important volum de vânzări se înregistrează pe segmentul de mobilă standard, ne-personalizată, se înregistrează o creştere substanţială a apetitului pentru soluţii de mobilier personalizate, realizate de furnizori locali, cu o creştere a cererii de peste 31% în portofoliul COS în 2023 faţă de anul precedent.

Starea de bine a angajaţilor (wellbeing) este o altă tendinţă majoră, soluţiile de design interior care susţin confortul psihologic şi fizic înregistrând o cerere semnificativă. Spatiile de lucru susţin satisfacerea nevoilor psihologice prin culori, soluţii de iluminare, design biofil sau intimitate acustică, nevoile de confort fizic sunt asigurate prin soluţii de mobilier ergonomic, birouri reglabile pe înălţime sau mese de bar.

De anul trecut, portofoliul COS a ajuns la un volum total de peste 2.850 de clienţi şi peste 20.000 de proiecte. În 2023, compania a livrat proiecte design & built pentru companii active în toată ţara, printre care cele mai reprezentative includ The Access Group Timişoara, Kruk, Blackline, Kaizen, Globant Cluj, Hirshman Automotive, Astra Zeneca, A ON. Servicii, Cycleon Recare, Roland Berger, RetuRO, Quieisser Pharma. 

Activ pe piaţa locală din 1998, COS este unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii de amenajare complete pentru spaţii interioare din România şi activează pe întregul spectru al segmentelor relevante de piaţă: segmentul spaţiilor de birouri, industriale (amenajări interioare în parcuri logistice şi facilităţi industriale), sectorul ospitalităţii (hoteluri, restaurante), healthcare (interioare pentru clinici şi spitale) şi cel educaţional (şcoli private şi publice).

Acţionarul majoritar COS este fondul de investiţii SARMIS Capital.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed