Negocieri în miez de noapte la ROMATSA

 

„Am stat vineri noaptea până la ora 2,00, la negocieri cu reprezentanții Consiliului de Administrație și cei ai Ministerului Transporturilor și am stabilit să începem din nou sâmbătă negocierile. Nu am face toate aceste eforturi, un maraton incredibil, dacă nu ar fi deschidere din partea celor din CA. În principiu, am rezolvat cel mai grav lucru, respectiv să nu trecem în CCM acea organigramă ilegală, abuzivă și care ne-ar fi dus in faliment în doi ani de zile. Trebuie găsite soluții aici pentru că vrem un CCM cu organigrama veche, celei care era înaintea organigramei care a intrat în vigoare la 1 martie. A fost un lucru greu de rezolvat, dar am reușit azi noapte ca CA să aprobe vechea organigramă”, a declarat sâmbătă, pentru AGERPRES, Gabriel Tudorache, președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).

 

 

Liderul sindical a afirmat că în prezent se caută soluții pentru solicitarea referitoare la angajații puși pe diferite funcții de fostul director general, cu salarii mult mai mari, dar și la cea privind vârsta de pensionare a controlorilor de trafic.

 

 

„Mai avem divergente și pe punctul 14, care este extrem de greu. El vizează sporurile pentru acele persoane care s-au lăsat mituite, care au fost puse în diferite funcții și au fost angajate cu contracte de muncă individuale, pe salarii mult mai mari și dețin acte adiționale semnate de Ion Stanciu și nu este normal să se ducă până la pensie cu aceste sume. Rămâne și punctul cu vârsta de pensionare de 55 ani. Din câte am văzut, există deschidere din partea CA, iar acest lucru înseamnă că discuțiile sunt pe drumul cel bun”, a adăugat liderul Tudorache.

 

 

De asemenea, Gabriel Tudorache a adăugat că lupta sindicală va continua până la depolitizarea instituției, chiar dacă se va semna un CCM, iar greva va fi oprită.

 

 

„Chiar dacă vom semna un contract colectiv de muncă ceea ce ne dorim și în mod cert va fi oprită greva, lupta va continua până la depolitizarea, demilitarizarea și decăpușarea instituției. Acești oameni care l-au ajutat pe fostul director general trebuie să plece, el nu putea face singur toate aceste lucruri. Oamenii aceștia nu mai au credibilitate, pentru că au pus în pericol, doar pentru scaunele lor, libertatea salariaților, imaginea ROMATSA și inclusiv viața pasagerilor. Faptul că nu au existat evenimente în tot acest timp se datorează numai și numai profesioniștilor din regie, respectiv controlorilor de trafic, meteorologilor, tehnicieni care au făcut eforturi supranaturale”, a adăugat Tudorache.

 

 

Sindicaliștii de la ROMATSA au anunțat luni că vor declanșa grevă generală pe 1 septembrie 2015, de la ora 11,00, dacă autoritățile nu vor rezolva până atunci solicitările salariațiilor legate de directorul general al ROMATSA și încheierea CCM.

 

 

Regia ROMATSA a depus, în data de 25 august, la Tribunalul București, solicitare pentru constatarea nelegalității grevei angajaților, solicitare care însă a fost respinsă vineri de Tribunal. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.

 

 

Vineri, Ion-Aurel Stanciu și-a dat demisia din funcția de director general al ROMATSA, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat sindicatului și conducerii regiei continuarea negocierilor, semnarea contractului colectiv de muncă și renunțarea la grevă.

 

 

‘În urma demisiei din funcția de director general, prezentate astăzi (vineri — n.r.) de domnul Ion-Aurel Stanciu, în cadrul ședinței Consiliului de Administrație — ROMATSA, solicit atât sindicatului cât și conducerii regiei continuarea negocierilor pentru încheierea și semnarea Contractului Colectiv de Muncă și mai ales renunțarea la greva generală. Consider că în condițiile actuale este inutil acest protest care afectează activitatea din domeniul aerian și confortul cetățeanului’, a declarat Iulian Matache.

 

 

Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed