Sfaturile ANPC pentru românii care vor să cumpere pește proaspăt de Florii

Sfaturile ANPC pentru românii care vor să cumpere pește proaspăt de Florii. De Florii se consumă pește, însă uneori poate fi dificil să știm dacă achiziționăm sau un produs proaspăt.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) oferă câteva sfaturi pentru a evita eventualele probleme legate de calitatea și siguranța alimentelor.

Se pare că de-a lungul anilor, o mulțime de operatori nu au respectat condițiile de depozitare ori de comercializare pentru pește.

Astfel, există riscul ca oamenii să se îmbolnăvească. Tocmai din acest motiv, este bine să fim atenți la ceea ce cumpărăm.

Sfaturile ANPC pentru românii care vor să cumpere pește proaspăt de Florii

„O abatere frecvent întâlnită în cadrul acţiunilor de control, desfăşurate în anii anteriori, este nerespectarea condiţiilor de depozitare şi expunere la comercializare, respectiv: peşte expus în condiţii necorespunzătoare direct pe paviment, peşte care prezenţa modificări organoleptice. Solzi desprinşi, consistentă flască a muşchiului, peşte şi produse din peşte depozitate în afară spaţiului frigorific, la temperatura mediului ambient, într-un depozit neamenajat şi neautorizat, peşte sărat (sprot şi plătică) depozitat în agregat frigorific, dar care nu asigura temperatura de depozitare stabilită de producător”, au transmis reprezentanţii ANPC.

Sfaturile ANPC pentru românii care vor să cumpere pește proaspăt de Florii sunt multe. În principiu, toți cei care ajung în piețe și în magazine trebuie să fie atenți la:

  • aspectul exterior: un aspect proaspăt și curat al peștelui este un indicator esențial al calității acestuia. Evitați produsele cu suprafață lipicioasă sau cu pete de mucegai, care ar putea indica o stare necorespunzătoare a peștelui;
  • etichetarea și data de expirare: verificați întotdeauna eticheta produsului pentru a vă asigura că acesta are o dată de expirare clară. Produsele de pește preambalate ar trebui să fie etichetate corespunzător, astfel încât să puteți fi siguri de prospetimea lor;
  • bonul de casă: nu uitați să solicitați bonul de casă la finalizarea cumpărăturilor. Acesta poate fi crucial în cazul în care trebuie să faceți reclamații ulterioare cu privire la calitatea produsului achiziționat;
  • produsele congelate: dacă optați pentru produse de pește congelate, asigurați-vă că acestea sunt comercializate în stare congelată și că la decongelare nu prezintă modificări de gust sau miros care ar putea indica o alterare a produsului;
  • ambalajul: acordați atenție ambalajului produselor de pește. Evitați achiziționarea produselor care prezintă aglomerări sau gheață în ambalaj, precum și cele la care ambalajul este murdar sau degradat.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed