„O catastrofă feroviară se poate produce oricând în România”

”Situaţia este foarte gravă şi foarte periculoasă din perspectiva siguranţei în trafic. Din păcate, singura măsură care s-a luat până acum a fost reducerea vitezei de circulaţie. Acele vagoane au aparatele de rulare într-o situaţie extrem de gravă şi ar trebuie scoase din circulaţie imediat”, a declarat dr. Inginer Ioan Sebeşan, profesor de căi ferate la Universitatea Politehnică din Bucureşti şi senator de onoare la Universitatea ”Aurel Vlaicu” din Arad, pentru Libertatea.

Trebuie  spus că în 1940 automotorul Malaxa făcea traseul Bucureşti-Timişoara în şase ore. Acum, acelaşi traseu se face, cu cel mai rapid tren, în 12 ore, sau mai mult.

Se merge încet şi se evită deraierea, dar acesta nu este nici pe departe revolvarea problemei, spune inginerul.

“Până la urmă căile ferate tot se vor prăbuşi în absenţa investiţiilor. Aşa am ajuns în situaţia în care o catastrofă feroviară să se poată produce oricând în România”, a adăugat profesorul Ioan Sebeşan.

În ultimii ani au avut loc 7 accidente feroviare:

– Mai 2008: un tren de persoane a deraiat la Valea Călugărească.

– Septembrie 2010: şapte vagoane ale unui mărfar s-au răsturnat lângă Cluj-Napoca.

– Ianuarie 2010: ultimele vagoane ale unui tren persoanal au deraiat lângă Burdujani.

– Iunie 2011: un tren de persoane a deraiat între Braşov şi Rupea.

– August 2014: un vagon cu motorină a deraiat în Harghita.

– Noiembrie 2015: un tren plin cu motorină s-a răsturnat lângă Braşov.

– În septembrie 2015, câteva din vagoanele unui mărfar au deraiat în zona Herculane.

Lungimea călor ferate din România este de 10.789 de kilometri, cu 10% mai mică decât în 1990.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed