Salarii mai mari cu 57% de la 1 iulie în Ministerul Transporturilor

 

Majorările salariale apar într-un proiect de lege care aprobă o ordonanţă de urgenţă dată de guvernul Cioloş la finalul anului trecut. În actul normativ iniţial se stabilea doar că viitorii 83 de angajaţi din structura de management a fondurilor europene, care va fi creată la Transporturi, trebuie plătiţi la fel ca funcţionarii din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.

 

“Domnul ministru şi secretarii de stat şi toţi s-au plâns că nu vine personal calificat în Ministerul Transporturilor pentru astfel de proiecte cu astfel de grilă de salarizare. Au spus că nu pot să aducă specialişti în minister şi nu pot să aibă performanţă cu salariile respective. La propunerea acestora, Comisia a fost de acord”, spune Mihai Lupu, şef Comisia de Transporturi din Camera Deputaţilor.

 

„Noi lucram pe legea salarizării mai multe ministere parlament şi aşa mai departe au început să dea aceste măriri la nivelul ministerelor fara ca nboi sa le putem tine macar piept”, a spus ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru.

 

Noua structură, care se va ocupa de banii europeni din transporturi poate să nu fie agreată de Bruxelles, ceea ce ar aduce noi întârzieri în absorbţia fondurilor europene, spune fostul ministru al Fondurilor Europene, Aura Răducu. Acesta adaugă că ar putea fi o forma de incompatibilitate ca aceeaşi instituţie să realizeze atât managementul cât şi implementarea programului.

 

“Este greu să ai specialişti în tehnologia comunicaţiilor şi comunicaţiilor cu salarii de 300 de euro de exemplu sau 1.200 salariu brut”, spune Marius Bostan, ministrul Comunicațiilor.

 

Deputaţii au mai modificat şi atribuţiile pe care le vor avea angajaţii Organismului Intermediar. Este vorba despre o structură creată la Ministerul Transporturilor pentru gestionarea fondurilor europene. Dacă iniţial aceştia preluau de la colegii lor de la Fondurile Europene doar atribuţii legate de evaluarea proiectelor, monitorizarea implementării, verificarea achiziţiilor, acum între cele două instituţii se propune semnarea unui aşa numit Acord global de grant.

 

Practic, se deleagă către angajaţii din Organismul Intermediar toate atribuţiile pe care le avea Autoritatea de Management a Programului Infrastructură Mare, inclusiv contractarea şi verificarea neregulilor.

 

“Toate licitaţiile nu le face ministerul. Le fac instituţiile subordonate. Ministerul prin acest mecanism verifică tot, inclusiv se asumă şi răspunderea. Dacă mai departe organele statului dovedesc sau găsesc vicii sau nereguli grave răspunde şi acest organism”, explică deputatul Mircea Toader.

 

De lefurile mici nu se plâng doar cei din Ministerul Transporturilor, iar alesii au decis ca legea salarizării să prevadă creşterea salariilor din toate ministerele până la 70% la cele din Secretariatul General al GuvernuluI.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed