Tăierea cheltuielilor cu infrastructura subminează economia României

Acesta este principalul impact al reţelei deficitare de infrastructură de transport asupra economiei locale, dar în ciuda nevoilor vizibile din acest domeniu, guvernul a decis să taie un miliard de lei din cele peste 14 miliarde de lei pe care le avea la dispoziţie Ministerul Transporturilor anul acesta. Motivaţia acestei rectificări bugetare în minus a fost legată de faptul că Transporturile nu au fost în stare să cheltuiască banii din vistierie în primul semestru.

„Nu putem face comerţ sau indus­trie fără infrastructură. E o subminare a economiei naţionale. Lipsa unei infra­structuri se răsfrânge în costuri mult mai mari pentru companii“, spune Andrei Mocanu, directorul general al companiei de recuperare de creanţe Kredyt Inkaso.

El spune că inclusiv în domeniul în care activează compania pe care o conduce se resimte din plin absenţa unei infrastructuri de transport dezvoltate, în contextul în care bunurile imobiliare din portofoliu nu pot fi valorificate la preţurile stabilite de evaluatori.

„Încercăm să vindem şi cu 50% din preţul estimat de companii specializate în evaluare, însă o parte din proprietăţi nu pot fi valorificate, un motiv fiind şi infrastructura deficitară“, spune Mocanu.

 

mai multe, pe zf

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed