10% din piaţa reclamelor online reprezintă pură fraudă

0

Frauda cu reclame pe internet va ajunge în acest an la 7,2 miliarde de dolari, estimează Asociaţia Naţională a Publicitarilor din America. La vânzări de 77 de miliarde, se poate spune practic că 10% din această piaţă e o fraudă. Iar comparativ cu frauda cu carduri bancare, frauda reclamelor online e de 170 de ori mai întâlnită. Ironia face că reclama online a fost iniţial privită ca soluţie la toate problemele publicitatii din ziar şi de la televizor. Cel care ia reclamă în ziar nu ştie dacă consumatorul ţintă nu cumva a dat pagina, iar la televizor e posibil ca în timp ce rulează reclama, omul să-şi prepare ceaiul. Publicitatea digitală însă trebuia să cuantifice exact efectul, trebuia să ştie cât de vizionată e reclama cu adevărat.

Şi ştie asta, doar că nu poate şti cât de vizionată e de oameni. Măsurătorile precise şi plata per vizionare au făcut profitabilă folosirea roboţilor, ori aşa numiţii boţi, în jargonul publicitarilor. Date citate de Financial Times arată că pe 10% din calculatoarele din America sunt instalate programe care navighează de capul lor fără ca proprietarul să ştie. Mai mult, unele studii au arătat cum din vizionările anumitor reclame doar 20% au fost generate cu adevărat de oameni, altele au ajuns însă la un procent mult mai mic de 2%.

Mai multe, pe digi24.ro.