35% din posturile de ambasador al SUA sunt cumpărate în timpul campaniei electorale

0

 

Diplomația americană ar trebui să dea dovadă de profesionalism, măcar și pentru simplul motiv că reprezintă țara cea mai puternică din punct de vedere militar și geopolitic de pe glob. Iar politicienii și opinia publică din cele mai multe state vânează orice vorbă sau gest al ambasadorilor SUA, în speranța că li se vor dezvălui planurile pe care Marele Licurici le are cu țara lor.

 

 

Realitatea este însă alta, în mare parte, meseria de ambasador fiind un business ca oricare altul.

 

 

35% dintre ambasadorii numiți de actualul președinte Barak Obama nu sunt diplomați de carieră, ci oameni de afaceri și președinți executivi ai unor companii, care s-au remarcat prin nivelul donațiilor efectuate în campania electorală. Procentul este unul în creștere, media numirilor politice până la mandatele sale fiind de 31%. Ceilalți 65%, printre care și actualul ambasador al SUA în România, Hans Klemm, sunt diplomați de carieră, însă ei trebuie să se mulțumească cu posturi în state mai puțin importante. Posturile de la Londra, Paris, Bruxelles etc le sunt inaccesibile, fiind rezervate “donatorilor” din campania electorală.

 

mai multe, pe profit.ro