4 motive care te împiedică să-ți dezvolți afacerea prin PFA și cum le depășești

0
Wide angle back view at man using computer at home office with modern tech interior, copy space

Dezvoltarea unei afaceri mici necesită o doză considerabilă de curaj, perseverență și determinare. Mulți antreprenori își investesc timpul, energia și resursele în dezvoltarea afacerii lor până când, în cele din urmă, ajung la un moment crucial: stagnarea. Conform unui studiu despre principalele obstacole care stau în calea dezvoltării unei afaceri, 53% dintre antreprenori susțin că lipsa de capital cauzează stagnarea afacerii. 

Descoperă în continuare și alte motive care te pot împiedica să îți dezvolți afacerea și cum să le depășești.

1.   Rezistența la schimbare

Rezistența la schimbare este un fenomen natural în viața oricăruia dintre noi și care se manifestă chiar și atunci când vorbim despre viața profesională. Principalele motive care determină rezistența la schimbare sunt:

  • Zona de confort. Dezvoltarea unei afaceri implică incertitudine și riscuri, ceea ce poate fi intimidant. De aceea, multor antreprenori le este foarte greu să iasă din zona de confort și să se aventureze pe teritorii necunoscute.
  • Frica de eșec. În general, eșecul în afaceri are repercusiuni de ordin material. Cu toate acestea, eșecurile pot fi văzute mereu ca lecții și, de ce nu, chiar oportunități.

Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să fii mai deschis spre schimbare și să-ți dezvolți mica afacere:

  • Investește în educația ta. Cu cât ești mai familiarizat cu mediul de afaceri și cu domeniul în care activezi, cu atât te vei simți mai stăpân pe situație și vei fi determinat să iei atitudine.
  • Examinează-ți temerile și gândurile limitative și încearcă să înțelegi de ce te simți bine în zona ta de confort. Conștientizarea propriilor motive te va ajuta să găsești soluții adecvate.
  • Stabilește obiective clare și realizabile. Începe prin stabilirea unor obiective mici, și apoi, treptat, definește obiective majore care să contribuie la dezvoltarea afacerii tale. De exemplu, un obiectiv de început poate fi să menții o prezență constantă pe rețelele de socializare, iar apoi, poți să-ți setezi un obiectiv de a atrage cel puțin 2 clienți într-o perioadă de 6 luni, prin intermediul postărilor tale.

2.   Resurse financiare limitate

Schimbarea are loc prin inovație, iar ca să fii inovativ, pe lângă idei geniale, ai nevoie și de resurse financiare. Atunci când acestea din urmă lipsesc, principala consecință este stagnarea afacerii.

Dacă ai decis să părăsești zona de confort și să pui în aplicare câteva idei, însă nu ai suficiente resurse, poți să apelezi la un credit pentru PFA. Astfel, fie că dorești să investești în materie primă de calitate, în strategii de marketing sau în dezvoltarea portofoliului tău, poți face asta cu ajutorul unui credit IFN pentru PFA. Iată ce poți obține de la un astfel de credit IFN (Instituție Financiară Nebancară), dacă ai cel puțin 12 luni de activitate:

  • Poți obține până la 100.000 de lei într-un proces 100% online, iar dacă îți dorești mai mult, poți împrumuta până la 235.000 de lei cu ajutorul unui consultant;
  • Perioada de rambursare este între 12 și 24 de luni în cazul creditelor accesate pentru capital de lucru și până la 48 de luni pentru cele necesare investițiilor;
  • Dobânda este variabilă, în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni;
  • Poți să amâni plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.

3.   Neîncrederea în ideile tale

Neîncrederea în propriile idei poate fi un obstacol semnificativ în dezvoltarea și progresul afacerii tale, iar depășirea acestei neîncrederi este importantă pentru a-ți dezvolta afacerea. Iată cum poți face asta:

  • Realizează o analiză SWOT a fiecărei idei. Aceasta te va ajuta să identifici punctele tari, punctele slabe, obstacolele și amenințările pe care le poți întâlni atunci când decizi să-ți pui în practică ideea.
  • Cercetează piața. Ideea ta poate fi una bună, însă dacă nu satisface nevoile grupului tău țintă de clienți, s-ar putea să nu obții rezultatele așteptate.
  • Ține cont de feedback. De exemplu, înainte de a lansa un produs nou pe piață, asigură-te că feedbackul primit de la potențialii clienți este unul pozitiv.

4.   Lipsa parteneriatelor de încredere

Parteneriatele de încredere, pe termen lung, îţi pot aduce beneficii semnificative în ceea ce privește accesul la resurse, extinderea rețelei de clienți și intrarea pe noi pieţe. De aceea, este important ca, atunci când te gândeşti la dezvoltarea afacerii, să te conectezi cu oameni valoroși. Iată cum poți face asta:

  • Participă activ la evenimente de networking, conferințe și întâlniri de afaceri relevante pentru industria ta. Încearcă să stabilești relații autentice cu alți antreprenori și profesioniști din domeniul tău. 
  • Întreabă în rândul cunoștințelor tale, colegilor și mentorilor dacă pot recomanda parteneri potențiali. O referință din partea cuiva în care ai încredere poate oferi un nivel mai mare de siguranță și confort pentru o nouă colaborare.
  • Interacționează constant pe rețelele de socializare cu alte afaceri din domeniul tău de activitate și arată-te deschis spre noi oportunități de colaborare.

Primul pas, adică deschiderea afacerii, l-ai făcut. Acum stă în puterea ta să îți dezvolți businessul, astfel încât să îți aducă satisfacția dorită. Profită de informațiile din acest articol și aplică soluțiile pe care le consideri potrivite pentru afacerea ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.