rimele concluzii trase de inspectorii Corpului de Control al premierului sunt îngrijorătoare, ne-a declarat un oficial al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) sub protecția anonimatului.
Mai precis, este vorba de faptul că procedura de achiziție publică a fost începută fără a exista aprobați de către Guvern indicatorii tehnico-economici ai proiectului. Legislația românească interzice orice demararea a unui proiect public dacă acesta nu are indicatorii aprobați și dacă nu există sursa de finanțare.
În luna septembrie a acestui an, in urma unei interpelări parlamentare, Ion Iordăchescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor afirma că Autoritatea Contractantă (CNAIR – n.red.) nu va putea atribui contractul decât în situația în care Hotărârea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiție va fi actualizată;
Actualizarea indicatorilor a fost realizată de abia la finele lunii iulie din 2017, moment la care in SEAP erau publicate anunțurile de intenție pentru secțiunile 1 și 5.
Totodată licitarea a avut loc și fără existența avizului de mediu, fapt criticat și de comisarul european, Corina Crețu.