O uzină din România ar putea intra în FALIMENT: „Acum riscă să moară”

0

Proiectul modernizării avioanelor IAR 99 Şoim la standardul „Super Şoim” pare fi un colac de salvare pentru fabrica Avioane Craiova, dar se poate transforma, peste noapte, într-un cântec de lebădă al acestui constructor de aeronave.

Cel puţin asta susţine un expert militar consultat de „Adevărul” după ce a ieşit la iveală că Avioane Craiova a selectat pentru programul de modernizare IAR 99 o firmă ce apare în CV-ul directorului general, Dragoş Sandu, iar Ministerul Economiei a solicitat de urgenţă clarificări în această afacere. Expertul militar Aurel Cazacu susţine că acest proiect de modernizare a avioanelor de antrenament din dotarea Forţelor Aeriene cu avionică de tip F-16 Fighting Falcon este prost manageriat de responsabilii craioveni. „Este cel puţin ciudat ca o selecţie la care au participat firme ca Lockheed Martin, Elbit Systems sau Leonardo, care este fosta Alenia Aeronautica, să fie câştigată de o companie mai puţin cunoscută ca CMC Electronics Aurora LLC. Asta pentru că Lockheed Martin este chiar constructorul F-16 Fighting Falcon, iar Elbit este compania care a mai modernizat avionul IAR 99 cu ceva timp în urmă şi îl cunoaşte foarte bine.

În plus Elbit furnizează avionica pentru avioanele F-16 ale Israelului, dar şi o serie de echipamente care sunt montate şi pe aeronavele U.S. Air Force. În plus, având o vastă experienţă în industria aeronautică, nici compania italiană Leonardo nu era de neglijat. Din acest motiv decizia controversată de a alege CMC Electronics a adus contestarea în instanţă a procedurii, iar acest lucru poate fi letal pentru Avioane Craiova, care acum riscă să moară”, avertizează expertul.