Adina Vălean: Pe Dunăre, avem o lungime mai mare poate de trei ori decât pe Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic. Deci este un potenţial enorm care se poate dezvolta

Vălean a declarat, vineri, la finalul unei întâlniri pe care a avut-o cu premierii din România şi din Bulgaria că în centrul discuţiilor s-a aflat Dunărea. 

 

“În centrul discuţiei de astăzi s-a aflat Dunărea. Dunărea este alături de Rin o coloană vertebrală pentru transportul fluvial european, care se află la rândul lui în mijlocul politicilor de transport europene pentru că este un mijloc de transport foarte sustenabil. România operează pe Dunăre transport fluvial. Este a treia ţară după Olanda şi Germania ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar potenţialul este departe de a fi atins. Pentru a vă da un exemplu, pe componenta de Dunăre despre care discutăm avem o lungime mai mare poate de trei ori decât pe Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic”, a explicat Adina Vălean.

 

Ea a menţionat că pentru dezvoltarea acestei zone trebuie ca întreg coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde. 

 

“Deci este un potenţial enorm care se poate dezvolta. Pentru asta însă coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene. Este vorba de navigabilitate, statusul de bună navigaţie, un minim de zile pe an este foarte important atât în contextul politicilorcare sprijină navigaţia fluvială, dar şi în contextul actual al conflictului din Ucraina pentru că noi coridoare trebuie noi rute de export pentru Ucraina trebuie facilitate, iar Dunărea înseamnă să spunem într-o poziţie esenţială pentru acest lucru”, a menţionat Comisarul european pentru Transport.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed