Creşterea vânzărilor cu amănuntul este mai mare decât cea de 7,1% anticipată de Mastercard în septembrie, când compania de carduri estima că americanii îşi vor devansa cumpărăturile în octombrie, pentru a prinde reduceri timpurii.
Cu toate acestea, creşterea vânzărilor cu amănuntul de sărbători din acest an este mai mică decât creşterea de 8,5% de anul trecut, deoarece inflaţia aflată la maximele mai multor decenii, creşterea ratelor dobânzilor şi pericolul unei recesiuni i-au făcut pe consumatori să fie mai precauţi.
Comercianţii cu amănuntul, inclusiv Amazon.com Işi Walmart, din Statele Unite, au oferit reduceri mari în perioada sărbătorilor pentru a scăpa de stocurile în exces şi pentru a-şi readuce stocurile la niveluri normale.
Acest lucru a dus la o cerere puternică pentru orice, de la jucării la electronice, în perioada de cinci zile dintre Ziua Recunoştinţei şi Cyber Monday.
Cu toate acestea, vânzările de electronice au scăzut cu 5,3% în perioada mai largă de aproximativ două luni, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse.
Dar vânzările din categoriile de îmbrăcăminte şi restaurante au crescut cu 4,4%, respectiv cu 15,1%, contribuind la creşterea cifrei totale.
Vânzările online au crescut cu 10,6% în această perioadă, uşor sub creşterea de 11% de anul trecut, se arată în raportul Mastercard.
Între timp, în timpul săptămânii de vânzări online, vânzările totale cu amănuntul au crescut cu aproximativ 11%, a arătat un raport separat Mastercard SpendingPulse, de la sfârşitul lunii noiembrie.
Mastercard SpendingPulse măsoară vânzările cu amănuntul în magazine şi online prin toate formele de plată. Exclude vânzările de automobile.