Acţiunile H&M au scăzut miercuri cu peste 12%, din cauza vânzărilor slabe şi a plecării directorului general

0

Vânzările H&M au fost cu 1% mai mici pentru întregul an financiar, calculate în monede locale, şi cu 4% mai mici faţă de anul precedent în decembrie 2023 şi ianuarie 2024.

Compania a avut dificultăţi în a menţine creşterea vânzărilor în ultimii ani, în contextul concurenţei tot mai mari, atât din partea rivalilor precum Zara, marcă deţinută de Inditex, cât şi din partea magazinelor online de modă rapidă.

Miercuri, H&M a reiterat mesajele anterioare conform cărora se concentrează pe controlul costurilor şi rentabilitate.

Profitul operaţional în anul încheiat pe 30 noiembrie 2023 s-a dublat, ajungând la 14,5 miliarde de coroane suedeze, sau 1,4 miliarde de dolari, faţă de 7,17 miliarde de coroane suedeze în anul precedent. Cu toate acestea, marja de profit operaţional a H&M a scăzut în trimestrul patru, situându-se sub aşteptările pieţei.

Indicele acţiunilor companiilor de retail din Europa a închis în scădere cu aproximativ 2,2%.

Într-o remaniere neaşteptată de leadership în cadrul grupului H&M, Helena Helmersson, care a fost CEO timp de patru ani, va fi înlocuită de Daniel Ervér.

Într-un comunicat, Helmersson a declarat că se retrage cu „sentimente mixte” şi că este mândră de modul în care firma a traversat pandemia de COVID-19 şi în faţa provocărilor geopolitice.

„Totuşi, uneori a fost foarte solicitant, pentru mine personal”, a adăugat ea.

Ervér este în prezent şeful celei mai mari mărci a grupului, H&M, şi este în companie de 18 ani.

„Grupul H&M se află într-o poziţie puternică, cu o tendinţă pozitivă a rentabilităţii şi condiţii bune pentru a face îmbunătăţiri suplimentare în 2024”, a spus preşedintele grupului, Karl-Johan Persson. „Daniel este un lider competent, experimentat şi respectat şi are calităţile necesare pentru a continua să dezvolte grupul H&M.”