Adidas, pierdere anuală pentru prima oară după de 30 de ani

0

Adidas a făcut anunțul! Compania germană de încălțăminte și îmbrăcăminte Adidas a raportat o pierdere anuală pentru prima oară după 30 de ani de profit, CEO-ul Bjorn Gulden încercând să redreseze brandul după o despărțire cu scandal de raperul Kanye West, scrie Reuters.

În primul său an în funcția de CEO al Adidas, Gulden a decis reluarea vânzărilor de adidași Yeezi pentru a lichida stocurile, încercând în același timp să crească popularitatea unor branduri precum Samba și Gazelle. Prețul acțiunilor Adidas a revenit pe un trend ascendent în urma eforturilor sale, ele depășind randamentul rivalilor de la Nike și Puma. „Deși 2023 nu a fost de departe un an suficient de bun, el s-a încheiat mai bine decât mă așteptam la începutul anului”, a declarat Gulden.

Comentariile sale vin în contextul în care Adidas raportase la începutul anului trecut pierderi pentru ultimul trimestru al lui 2022, însă bilanțul total la sfârșitul anului respectiv a fost pozitiv. Pierderile raportate însă acum de Adidas marchează o performanță anuală negativă pentru prima oară după mai bine de 3 decenii de creștere. Adidas a declarat însă că se așteaptă la o îmbunătățire a vânzărilor sale anul acesta și că estimează că creșterea va fi de două cifre în a doua jumătate a lui 2024.

Adidas va plăti dividende pentru 2023, în pofida pierderilor. Consiliul de administrație al companiei a anunțat că va propune acordarea unor dividende în valoare de 0,70 euro per acțiune pentru anul 2023, la fel ca în anul precedent, în pofida pierderii nete de 58 de milioane de euro, prima înregistrată de Adidas după 1992. Adidas pariază că va putea să își majoreze cota de piață în condițiile în care unii dintre rivalii săi au anunțat concedieri pe fondul scăderii generale a cererii pentru încălțăminte și îmbrăcăminte sport.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.