Afaceri de milioane cu mobila din catalog

0

Se intampla acum patru ani, cand doi manageri de la Beverage Distribution Group, Liviu Souca si Diana Blinda, s-au decis sa aleaga calitatea de patron in locul celei de angajat. Acum, cei doi au o afacere cu import de mobilier, pe care au dezvoltat-o de la doi la 16 angajati, de la 175.000 de euro la doua milioane de euro, si de la un client la peste trei sute.

Printre potentialele proiecte analizate la inceput s-a aflat si un proiect de import de bauturi sau, un altul, care viza o franciza. Pana la urma, au fost la un targ de mobila si acolo s-au si decis.

“Liviu avea un prieten designer, cu care dorea sa deschida un atelier de mobila de design. Ne-am dus la BIFE sa cautam echipament de productie mobilier de design, si acolo l-am cunoscut pe directorul de export de la Della Rovere (n.red. – producator italian de mobila de casa si de birou). Ne-a placut de el, ne-am inteles foarte bine”, puncteaza momentul de start directorul companiei Hansen.

Cei doi si-au dorit sa importe mobiler de birou de calitate, dar, mai ales, sa ofere servicii de calitate. Modelul de business nu a fost unul importat, ci a pornit de la experienta proprie.

“Avem stocuri minime, dar tinem un stoc tampon de mobilier pe care il oferim clientilor pana ce vine din strainatate mobila comandata de ei”, subliniaza Liviu Souca, al doilea partener in business. In general, mobila comandata vine in 30 de zile.

De altfel, atuul companiei este, dupa cum spun cei doi parteneri, atentia personala acordata clientilor, faptul ca isi aloca mult timp pentru ei si ii ajuta sa aleaga cea mai buna varianta.

Au ales segmentul mobilierului de birou pentru ca era nevoie de investitii mai mici si, in plus, decizia de cumparare se lua mai usor.

“N-am vrut sa intram pe mobila de casa, pentru ca vrem sa facem bine ceea ce facem. Pentru mobila de casa ne-ar trebui un showroom costisitor, si, in plus, clientii persoane fizice sunt mai capriciosi, se decid mult mai greu”.

De ce doi romani au ales numele Hansen? Pentru ca admira spiritul scandinav, deschis si pragmatic, precum si modul lor profesionist de a face business.

Compania si-a largit portofoliul de la un singur furnizor, compania italiana Della Rovere – unul dintre cei mai importanti producatori de mobila din Europa, la sase-sapte furnizori, printre care Ares Line, Caimi si Archiutti.

Cel mai mare proiect a fost in valoare de 250.000 de euro, dar in medie proiectele sunt de aproximativ 30.000 de euro.

Cei doi parteneri isi propun pentru acest an afaceri de doua milioane de euro, extinderea echipei de vanzari, stabilizarea portofoliului de furnizori. Nu isi doresc sa devina lideri de piata, ci sa aiba clienti multumiti.

Lider pe piata de mobilier de birou este Mobexpert, un alt jucator fiind Corporate Office Solutions.

Sfaturi pentru antreprenori? “Cand devii antreprenor nu trebuie sa ai o presiune financiara foarte mare pana cand inchei primele contracte. Te ajuta sa ai un personal network bun, si desigur, si un pic de noroc. Sase luni am muncit pentru a castiga primul client”, spune Liviu Souca.

Context

 O piata de 100 mil. euro in trei ani Afacerea Hansen cu mobilier de birou pentru companii s-a dublat an de an. De la 175.000 de euro in primul an, 2004, din mai pana in decembrie, la 350.000 de euro in 2005, 700.000 in 2006 si 1,1 milioane de euro in 2007. Pentru 2008, compania mizeaza pe afaceri de doua milioane de euro. Hansen are trei mari categorii de clienti: companiile multinationale – intre care Xerox, Siemens, Roche Romania -, companii romanesti – care au inteles in ultimii ani ca investitiile in mobilierul de birou sunt investitii in imagine -, si, a treia categorie dezvoltata in special in ultimii ani, cabinetele de notari, si avocati, precum si clinicile si cabinetele medicale.

Notarii investesc intre 3.000 si 5.000 de euro pentru birou si alti 3.000 de euro pentru o sala de meeting, in timp ce cabinetele medicale isi cumpara, in special, receptii si sali de asteptare, investind pana la 5.000 de euro in mobilier.  Piata mobilierului de birou a fost estimata la 80 milioane de euro, in 2007, si ar putea ajunge in urmatorii trei ani la 100 milioane de euro, pe fondul cererii crescute de spatii de birouri si a deschiderii de noi complexe de afaceri. Conform companiilor de constructii si informatiilor din domeniul imobiliar, citate de managerii Hansen, in 2007 s-au finalizat spatii de birou cu suprafata totala de 320.000 de metri patrati, iar in 2008 urmeaza sa fie date in folosinta suprafete de inca 340.000 de metri patrati. Conform agentiilor imobiliare, valoarea totala a suprafetelor de birou din Bucuresti ar putea ajunge la un milion de metri patrati in 2008. Pe langa spatiile noi de birouri care trebuie mobilate, piata creste si pe masura ce companiile isi schimba mobilierul vechi cu altul nou si din ce in ce mai modern.

START

  • Data lansare:2004
  • Investitie initiala:50.000 ₤
  • Investitie totala:200.000 ₤
  • Nr. angajati: 16
  • Cifra de afaceri lunara: 180.000 ₤
  • Marja de profit: 8%

start > antreprenorul nu trebuie sa aiba o presiune financiara mare

obiectiv > clientii multumiti promoveaza businessul

CV DIANA BLINDA partener

  • 1991: Facultatea de biochimie, Universitatea din Bucuresti
  • 1991-1992: Sales executive Unicarne SA
  • 1992-1995: Int’l Executive Service Corps
  • 1995-1996: Development manager Ammirati Puris Lintas
  • 1996-1997: Creative Marketing
  • 1997-1999: Nicholson International
  • 1999-2001: Accord Group ECE
  • 2001-2003: HR Manager BDG Imprest
  • Sept 2003: Hansen Grup

CV LIVIU SOUCA partener

  • 1994: Absolvent de drept
  • 1995-1996: Product manager, Brimex Consumer
  • 1996-1998: Director de vanzari BDG Imprest
  • 1998-2003: Director general BDG Imprest
  • Septembrie 2003: Director general Hansen Grup