Afaceri păguboase la TAROM

Compania națională de transport aerian Tarom, deținută de Ministerul Transporturilor, a demarat procedura de achiziție a nouă aeronave de tip ATR 72-600. Acestea vor fi utilizate pe cursele interne ale companiei, care sunt foarte aglomerate, susține ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. „Procesul de reînnoire al flotei, aeronave noi tip ATR. Este o nouă generaţie”, a declarat oficialul Guvernului. ATR 72-600 este primul model de avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie, în condiţii de vizibilitate redusă (LPV-200), potrivit companiei. Cu o capacitate de 72 de locuri, aeronavele sunt achiziţionate în leasing operaţional pe o perioadă de 10 ani , şi urmează a fi livrate începând din toamna anului 2019, în perioada sezonului de iarnă 2019-2020, potrivit Tarom.

 

Decizia oficialilor Transporturilor și a celor de la compania de transport este foarte ciudată în condițiile în care Tarom nu are o flotă uniformizată. Firma operează cu avioane Boeing 737-300, Boeing 737-700, Airbus A318-111, ATR 42-500, ATR 72-500. ”Cam cât de prost în ale aviației comerciale trebuie să fii că atunci când în 2019 tu ai o companie mică și falimentară cu flota varză, să-i faci flota și mai varză? Asta în vreme ce toți aia care fac profit în aviația comercială au că prima grijă UNIFORMIZAREA FLOTEI? Cam cât de prost în ale aviației comerciale trebuie să fii să te dotezi cu avioane de scurt parcurs într-o piață în care scurt parcursul este cedat trenului și autostrăzilor din considerente de eficientă și poluare? Cam cât de prost trebuie să fii să ai piață potențială la între 800 și 1800 de mile distanță ( >5 milioane de emigranți români) și tu să-ți cumperi avioane cu autonomie de MAXIM 950 de mile? În fine, cam cât de prost să fii să fii practic în faliment și să-ți cumperi avioane cu Vmax 275kn, în vreme ce concurenții tăi direcți își cumpără avioane de +450kn, mai ales de lung parcurs? Și toate astea după ce ai o istorie de 30 de ani de cumpărat „avioane greșite”: A310, A318, ATR? Probabil că trebuie să fii mega-super-ultra-prost și cu zero pricepere în ale aviației comerciale,” susține Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul comunității online și al asociației „Construim România”.

 

Tarom este o gaură neagră a economiei românești. Din 2008 și până azi, pierderile cumulate au fost de 3 miliarde de lei iar ajutoarele de stat, în perioada 2017-2019, au fost de 10 milioane de lei. Schimbările de conducere sunt la ordinea zilei, doar în acest an s-au perindat 4 directori generali. ”Din buzunarele noastre se plătesc creșterile de capital ale companiei care nu sunt altceva decât un mod mai frumos de a spune ”subvenții„. Măcar dacă acestea s-ar duce pe investiții, dar ele abia acoperă dobânzile la împrumuturile făcute de companie. Ce s-ar întâmpla cu o companie privată care de mai bine de 11 ani nu a mai făcut profit, ci a mers doar pe pierderi? Probabil că demult ar fi intrat în faliment. Dacă business-ul este însă unul de familie, cum aflam zilele trecute că este cazul aici, o mână spală pe cealaltă și se găsesc mereu bani pentru a susține o afacere pierzătoare pentru noi toți cei care nu încasăm salarii de la Tarom”, susține deputatul Claudiu Năsui.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed