Agenţiile de turism au avut încasări cu 18% mai mici în sezonul estival 2009 decât în anul precedent

0

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a realizat, cu prilejul Târgului de Turism “Bursa Litoral Delta Dunării 2010”, o analiză a sezonului turistic estival 2009. Din informaţiile centralizate până la această dată cu privire la cifrele de vânzări ale agenţiilor de turism membre ANAT, pentru litoralul românesc al Mării Negre reiese o scădere de 18% a încasărilor în sezonul estival respectiv perioada 1 mai-15 septembrie, faţă de nivelul anului 2008.

„Datele prezentate sunt estimative şi se referă numai la vânzările prin agenţiile de turism membre ANAT. Chiar dacă scăderile cu care ne confruntăm sunt clar mai mici decât ceea ce se preconiza la începutul sezonului estival, ANAT apreciază că trebuie să se ia în considerare cu maximă atenţie tendinţa de scădere cu care se confruntă destinaţia, pe fondul crizei economice, să se analizeze cauzele şi să se propună un set de măsuri necesare pentru a menţine atractivitatea destinaţiei în perspectiva sezonului estival 2010” potrivit comunicatului agenţiei.

ANAT propune şi o serie de măsuri printre care implicarea fermă a autorităţilor locale în susţinerea infrastructurii turistice specifice în staţiunile de pe Litoral, negocierea cu maximă atenţie a tarifelor, preţurilor şi condiţiilor contractuale între prestatori şi touroperatori, promovarea agresivă a programelor speciale tip “Înscrieri timpurii 2010” – program ANAT, “Litoralul pentru toţi” şi “Week-end pentru toţi” – programe ale Asociaţiei de Promovare Litoral – Delta Dunării.

De asemenea, se propune continuarea aplicării programelor de facilităţi cum ar fi: 2 copii gratuit în cameră cu 2 adulţi, taxe piscină, parcare incluse în tariful de bază, facilităţi plajă, susţinerea prin toate mijloacele a validării şi implementării Legii tichetelor de vacanţă şi demararea unei strategii pentru derularea biletelor de odihnă şi tratament acordate de CNPAS (Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale) prin intermediul agenţiilor de turism.

ANAT a primit unul dintre trofeele acordate de Asociaţia de Promovare Litoral Delta Dunării pentru iniţiativă şi pentru determinarea cu care crede în mişcarea asociativă şi în unitatea dintre hotelieri, agenţii de turism şi autorităţi locale.