Ambasadorul SUA a întrebat-o pe Boagiu de banii pentru Bechtel

0

„Am avut pe larg discuţii despre contractul Bechtel cu ministrul transporturilor şi ea încearcă să găsească metode pentru a rezolva problema arieratelor care fac parte din acest contract”, a afirmat ambasadorul SUA la Bucureşti.

El a adăugat că este încrezător în legătură cu acest subiect, după discuţiile pe care le-a avut cu ministrul transporturilor. „Şi vreau să subliniez că e vorba şi despre o companie turcă, nu doar de România şi SUA. Sunt încrezător că problema arieratelor va fi rezolvată”, a declarat ambasadorul Mark Gitenstein.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a înregistrat la 1 mai, către compania americană Bechtel, pentru proiectul Autostrada Braşov – Cluj – Borş, datorii de peste 111 milioane euro, din care peste 21 milioane euro reprezintă TVA, au declarat reprezentanţii CNADNR .

Reprezentanţii companiei Bechtel au declarat miercuri pentru NewsIn că vor fi transferate câteva utilaje de pe şantierul Autostrăzii Transilvania către lucrări din alte ţări, dar în România vor rămâne utilajele necesare pentru reluarea activităţii pe tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borş.

„Câteva utilaje vor fi transferate către alte proiecte, dar în România vor rămâne utilajele necesare pentru a începe activitatea dacă va fi cazul şi când va fi cazul pentru reluarea lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania. Va rămâne în România un număr semnificativ de utilaje grele. Avem în prezent 220 de muncitori care stau”, a declarat, pentru NewsIn, purtătorul de cuvânt al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu.

Totodată, reprezentanţi ai companiei americane au precizat: „În aprilie anul acesta am decis să facem o concediere colectivă, respectiv 700 de oameni, deoarece în acel moment nu aveam o perspectivă a plăţii datoriei pentru lucrările din 2010 şi nici dacă vom primi de la CNADNR plata facturilor din 2011”.

„Nu am primit banii pe facturile emise pentru lucrările efectuate şi nici nu avem o perspectivă a viitorului. Aşteptăm să vedem dacă CNADNR ne va spune să lucrăm şi pe alte sectoare de pe autostrada Transilvania”, mai spun reprezentanţii Bechtel.

Întrebat cum se explică creşterea preţului de la 5,4 milioane de euro pe kilometru construit de autostradă, la începutul contractului, la 16 milioane euro pe kilometru, în prezent, Sgârcitu a declarat: „Nicăieri în contract nu avem un preţ fix, sunt preţuri unitare pe diverse categorii de unităţi” .