AcasăEconomieANALIZĂ: 40% dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul...

ANALIZĂ: 40% dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul de muncă în acest an. Industria IT este afectată de una dintre cele mai mari fluctuaţii de personal din istorie

”Aproximativ 40% dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul de muncă în 2022, ca urmare a deficitului mare de profesionişti IT, într-un moment cu cerere mare de forţă de muncă, dar şi prin prisma accesului mult mai facil la ofertele companiilor din străinătate, odată cu extinderea posibilităţii de muncă remote”, potrivit unei analize TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

Industria IT este afectată de una dintre cele mai mari fluctuaţii de personal din istorie, de două ori mai mulţi angajaţi în IT optând pentru schimbarea locului de muncă în 2022 faţă de anul trecut.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), în luna septembrie a acestui an, numărul de angajaţi din acest sector era de 137.500, cu 44% mai mare decât în septembrie 2019.

„Atragerea de talente, împreună cu păstrarea angajaţilor existenţi au fost unele dintre cele mai mari provocări din industrie în 2022. Semnale au existat încă de la începutul anului şi, anticipând situaţia, am crescut investiţiile în angajaţii TARA Interactive şi în instrumentele de retenţie, crescând şi numărul de traininguri pentru dezvoltarea sau aprofundarea de aptitudini necesare desfăşurării activităţii, de relaţionare şi de integrare în echipă”, spune Vlad Lepădatu, managing partner la TARA Interactive, menţionând că investiţiile în personal au totalizat anul acesta 60.000 de euro.

În acest context, cu presiune mare pe angajatori, cu un număr mare de demisii în piaţă şi o ofertă crescută de locuri de muncă, TARA Interactive şi-a păstrat peste 80% dintre angajaţi, implementând un mix de instrumente de retenţie menite să crească motivarea angajaţilor şi să cultive încrederea acestora în echipă, în companie, în proiectele din care fac parte. Printre acestea: Accesul transparent la informaţii ce depăşesc task-urile asumate; Coaching despre dezvoltarea emoţională a angajaţilor, cu accent pe descoperirea şi dezvoltarea inteligenţei emoţionale; Încurajarea autodezvoltării atât la birou, cât şi în afara acestuia, cu accent pe un proces de învăţare continuă; Workshopuri, traininguri, simulări, chestionare, menite să seteze direcţia de dezvoltare, şi să consolideze partea de relaţionare în echipă.

„În doi ani de pandemie, a avut loc o înstrăinare a oamenilor, iar pe măsură ce ne obişnuim cu noul normal, avem nevoie de validare mai mare, atât pe plan profesional, cât şi personal, de apartenenţă la un grup de oameni, la o companie, la valorile acesteia, ne dorim să simţim că munca noastră este importantă şi că schimbă în bine alţi oameni şi societatea în care trăim”, mai spune Vlad Lepădatu.

TARA Interactive este o companie românească inovativă, înfiinţată în 1991 ca o companie de IT orientată către implementarea de noi tehnologii. În prezent, TARA Interactive are peste 50 de angajaţi în birourile din Bucureşti şi Chişinău şi desfăşoară proiecte internaţionale în SUA, Marea Britanie, Europa, România, etc., în domenii precum fintech, sport, consultanţă, transport, logistică, eCommerce şi retail.

 

 

 

Ultimele Articole