ANPC a pus ochii pe influencerii români. S-au făcut controale cu privire la publicitatea din mediul online

0

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a finalizat prima acțiune de verificare a marketing-ului practicat de influenceri pe platformele online de socializare.

Scopul acțiunii a fost acela de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent natura lor promoțională, mai exact ca la televizor. Publicitatea pe rețelele de socializare trebuie marcată corespunzător și nu mascată în timpul clipurilor realizate, spun reprezentanții ANPC.

În acest an, Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a trimis scrisori de informare către cei 10 influenceri români, cu referire la conținutul specific difuzat prin postări pe Instagram, pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.

ANPC are și o serie de recomandări pentru influencerii care promovează tot felul de produse pe internet, și anume etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un fond clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate, cu folosirea de hashtag, cum ar fi #publicitate, #sponsorizareplătită sau #reclamă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.