În scurt timp în București călătorii vor putea cumpăra primele bilete metropolitane integrate pentru transportul de suprafață, cu metroul și cu transportul pe calea ferată pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București -Ilfov, potrivit unui ordin de ministru al Transporturilor. Proiectul, ce se vrea a fi unul pilot, vine cu o serie de bilete și abonamente care permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă.
„În urma aprobării și la nivelul administrației locale bucureștene, aceste noi bilete vor putea fi utilizate de toți cei care utilizează constant sau temporar calea ferată de pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă (inclusiv de la stațiile din Mogoșoaia și Otopeni), a anunțat secretarul de stat în Transporturi”, Ionel Irinel Scrioșteanu.
În ordinul de ministru pus în dezbatere publică până pe 3 martie, se arată că „se propune realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul) utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață”.
„Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important”, potrivit referatului de aprobare.
Cât vor costa biletele și abonamentele integrate suprafață-metrou-tren în regiunea București-Ilfov
Mai departe, Transporturile propun o serie de combinații pentru abonamentele de 1 luna, 6 luni sau 12 luni, de la combinații suprafață-metrou, suprafață-feroviar, metrou-feroviar, la o variantă care să le includă pe toate.