Aproape jumătate dintre români vor petrece 1 Mai acasă, cu un buget mediu de 180 lei

0

Aproape jumătate dintre peroanele intervievate (47,4%) îşi vor petrece ziua de 1 Mai acasă, în compania familiei, conform sursei citate. Tradiţionala ieşire la iarbă verde se regăseşte printre opţiunile orăşenilor de petrecere a Zilei Internaţionale a Muncii, 20,1% dintre aceştia intenţionând să meargă la pădure, în parc sau cel puţin într-un spaţiu amenajat pentru grătare.

 

Tinerii vor continua să se deplaseze pe litoralul Mării Negre, în timp ce persoanele peste 35 ani vor pleca la munte sau în străinătate.

 

Potrivit sursei citate, 52,8% dintre persoanele intervievate care sunt angajate nu primesc prime de Paşte. 16,7% vor primi zile libere suplimentare (2-3 Mai), în timp ce 12,7% vor primi prima de Paşte în bani şi 9% în tichete cadou.

 

Orăşenii doresc să petreacă vacanţa prelungită, fie alături de prieteni, fie servind masa în familie sau ieşind la grătar, suma medie alocată sărbătoririi zilei de 1 Mai fiind de 179,89 lei. În acest context, cei care petrec în localităţile de domiciliu au alocat pentru această sărbătoare sume mai mici de 300 lei, în timp ce aceia care îşi vor petrece ziua de 1 Mai la mare, la munte sau în străinătate au bugetat sume de peste 300 lei.

 

În acelaşi timp, 38% dintre persoanele intervievate apreciază că bugetul planificat pentru sărbătorirea Zilei Internaţionale a Muncii este la fel cu cel de anul trecut, în timp ce numai pentru 8,5% dintre aceştia suma va fi mai mare.

 

Pe de altă parte, 21,3% dintre respondenţii din mediul urban cuprinşi în eşantion nu au alocat nici un buget pentru petrecerea zilei de 1 Mai, fie din cauza situaţiei financiare, fie din cauza faptului că vor lucra.

 

Conform studiului MEDNET Marketing Research Center, peste 62,7% dintre respondenţi vor petrece Paştele acasă, alături de familie, în timp ce 16,2% vor sărbători alături de prieteni. Foarte puţini vor părăsi localitatea de domiciliu pentru a merge la prieteni/rude (15,6%), la munte (3,1%), la mare sau în străinătate. Bugetul alocat pentru Paşte este, în medie, de 358,43 lei. Astfel, 27,2% dintre persoanele intervievate au alocat cumpărăturilor de Paşte o sumă cuprinsă între 101-300 lei, 21,8% între 301-500 lei, în timp ce 13,7% estimează ca vor cheltui de Paşte peste 500 lei.

 

Comparativ cu anul trecut, pentru 34% dintre orăşenii cuprinşi în eşantion bugetul a rămas neschimbat, în timp ce pentru 12% acesta a crescut. 32% dintre persoanele intervievate au declarat că, pentru acest an, bugetul alocat sărbătoririi Paştelui va fi mai mic, comparativ cu cel de anul trecut.

 

Aproape un sfert (24,4%) dintre persoanele care au participat la studiul MEDNET Marketing Research Center au declarat că au ţinut sau/şi ca vor ţine post în perioada 18 martie – 4 mai (Postul Paştelui). 38,5% nu au mâncat carne, peşte, produse lactate, ouă în zilele de miercuri şi vineri, 28,1% intenţionează să ţină post în Săptămâna Mare, în timp ce 24,8% au ţinut şi intenţionează să ţină tot Postul Paştelui.

 

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 18 – 23 aprilie 2013. Au fost intervievate 1.138 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 70 ani. Marja de eroare a studiului este de ą2,91%.

 

MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).