Autostrada imposibilă: 21 de kilometri sunt în şantier de patru ani

În toamna anului 2013, statul român prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a României a atribuit contractul de proiectare şi de execuţie al Lotului trei al Autostrăzii Lugoj – Deva asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, scrie adevarul.ro.

 

Valoarea proiectului a fost estimată la peste un miliard de lei, dar în urma licitaţiilor construcţia tronsonului de 22,1 kilometri a fost adjudecată pentru 580 milioane lei, fără TVA. Din valoarea totală a proiectului, 493 milioane lei reprezintă fonduri de coeziune (85 %) şi 87 milioane lei finanţarea de la Guvernul României (15 %).

 

Termenul de finalizare al Autostrăzii Deva – Lugoj, împărţită în patru tronsoane, în lungime totală de 100 de kilometri, a fost stabilit pentru 27 mai 2016.

 

Lotul trei al autostrăzii A1, între Gurasada (judeţul Hunedoara) şi Coşeviţa (limita judeţelor Hunedoara şi Timiş) a intrat în şantier în primăvara anului 2014.

 

Deşi nu au fost loviţi de „ghinioanele” de pe Lotului patru al autostrăzii, unde lucrările au fost suspendate din pricina existenţei unei peşteri cu lilieci şi a unui cimitir pe traseu, constructorii au lucrat într-un ritm lent, iar termenul de finalizare a fost depăşit cu aproape doi ani. Una dintre problemele semnalate au fost neînţelegerile între constructori şi Compania Naţională de Infrastructură Rutieră cu privire la lucrările suplimentare din zona satului Holdea, unde se află în construcţie un nod rutier.

 

Vineri, ministrul Transporturilor, Lucian Şova a dat un ultimatum drumarilor, cărora le-a solicitat să decidă în cel mult o săptămână dacă pot continua lucrările pe acest tronson.

 

„Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an de zile. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calităţii lucrărilor şi a mobilizării slabe a antreprenorului. Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului”, a comunicat Ministerul Transporturilor. Stadiul de execuţie a Lotului trei a ajuns la aproximativ 80 %.

 

Finalizarea lucrărilor la cei 21,1 kilometri a fost anunţată în acest an, conform celor mai optimiste previziuni ale drumarilor.

 

Alte două loturi ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva, repsectiv Loturile doi şi IV, se află în prezent în construcţie, lucrările fiind întârziate şi pe acestea, faţă de termenul de finalizare stabilit iniţial, prin contract, respectv 26 mai 2016. Pentru cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi, contractele de proiectare şi execuţie au fost semnate în 2013.

 

Chinezii au construit, intr-un timp record, inca o autostrada intr-o zona muntoasa

Chinezii raman in continuare cei mai rapizi constructori de autostrazi. Luna aceasta au dat in folosinta o noua autostrada de 135 kilometri in sudul Chinei, dupa doar 6 luni de la inceperea lucrarilor.

Construita intr-o zona muntoasa, autostrada Guilin-Sanjiang leaga orasul Guilinde de orasul Liuzhou, scrie news.xinhuanet.com.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed