Avioanele mari ar putea evita Aeroportul Otopeni. Asfaltul se RUPE în timpul decolărilor

Acum, aeroportul operează în condiţii speciale, iar pista este inspectata după fiecare aparat de categorie mare. Împreună cu o echipă de inspecţie, echipa Știrilor ProTV a intrat joi pe pistă, imediat după aterizarea unui asemenea avion, acelaşi care a distrus o bucată din asfalt.

 

Avionul companiei Israel Airlines, care a aterizat joi pe Otopeni, este unul de categorie E. Vorbim de un aparat peste media celor cu care operează de regulă companiile aeriene în România. Mai mari sunt doar uriaşele aparate cargo de categoria F.

 

Din cauza problemelor de pe pistele aeroportului, aceste avioane mari decolează şi aterizează în condiţii speciale. Fiecare manevră este urmărită de pe pistă de tehnicienii aeroportului.

 

Joi a fost aşteptat chiar avionul care a rupt pista săptămâna trecută. Asfaltul de pe marginea pistei, îmbătrânit şi crăpat, a fost spulberat de puternicele motoare ale avionului Boeing 747-400.

 

Nimeni nu a fost atunci în pericol, spun autorităţile, pentru că asfaltul de uzură are o grosime de 6 milimetri şi nu ar fi putut afecta aeronavă.

 

Imediat după ruperea asfaltului, timp de 10 minute, pista a fost închisă, iar suprafaţa afectată a fost refăcută. Dar pericolul nu a dispărut.

 

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Aeroporturi Bucureşti: “Există posibilitatea ca în cazul operării acestor avioane foarte mari, să mai apară exfolieri, dar acestea se pot produce pe zonele laterale ale pistei. acele zone care urmează să fie reparate în curând şi acestea nu au cum să pericliteze siguranţa operării pe aeroport.”

 

Nici aceste denivelări de pe căile de rulare nu ar afecta avioanele, spun autorităţile pentru că ar avea până în 5 centimetri. Adică sunt la limita regulamentului.

 

Aceste gropi au apărut pe aeroportul din Otopeni din cauza deszăpezirilor, spun autorităţile aeroportuare. Însă ele nu pun în pericol siguranţa zborurilor pentru că pe aici circula doar maşinile. Avioanele nu au voie. Zona lor este strict delimitată de o linie dublă galbenă.

 

Acestea nu sunt însă singurele probleme de pe aeroport. Piloţii se plâng ca una din căile de acces pe pista nu are lumini pe centru. Iată discuţia dintre un pilot şi turnul de control.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed