Aviva a afişat afaceri în scădere cu 11% în primele nouă luni, pe fondul prudenţei consumatorilor

0

Pe segmentul de asigurări de viaţă şi pensii private, afacerile au scăzut de asemenea cu 11%, la 24,1 miliarde lire (26,8 miliarde euro), "ca urmare a cererii mai scăzute de consum şi a acţiunilor strategice" ale grupului, se arată în comunicatul Aviva.

Grupul britanic susţine că scăderea vânzărilor din Europa în primele nouă luni a fost influenţată de un efect de bază generat de afacerile din România, unde lansarea pilonului II de pensii private, la începutul anului trecut, a adus rezultatele excepţionale în acea perioadă.

"Perspectivele pentru profitabilitatea totală a grupului din 2009 sunt bune, în ciuda unei reduceri a vânzărilor, generată de continuarea atitudinii prudente a clienţilor, şi a unui management activ al vânzărilor, pentru a optimiza profitabilitatea", subliniază grupul.

Afacerile Aviva au fost afectate de vânzările slabe din Marea Britanie, care au scăzut cu 25%, şi din SUA.

Aviva a precizat că se concentrează pe afacerile profitabile şi că marjele la noile afaceri au rămas stabile în acest an, la 2,1%, faţă de 2% în urmă cu un an.

Aviva a vândut săptămâna aceasta divizia din Olanda, Delta Lloyd, prin cea mai mare ofertă publică iniţială (IPO) derulată de la începutul anului în vestul Europei, ce i-a adus 995 milioane euro.

Grupul Aviva este prezent pe piaţa din România prin Aviva Asigurări de Viaţă, Aviva Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Privat şi Aviva Investors România.

Sursa: NewsIn