Berceanu: Contractul cu Bechtel se va rezilia dacă eşuează negocierile pentru modificarea lui

Dacă nu vom semna protocolul cu Bechtel, nu vom mai face nimic cu ei. Mergem la reziliere, vom pierde procesul, după cum ne spun toţi juriştii, le vom plăti 50-60 mil. euro, vom avea întârzieri de doi ani, eu voi fi dat afară din Guvern, dar poate măcar următorul ministru va încheia un contract. Dacă era Ceauşescu, îi spânzura pe toţi", a afirmat Berceanu.

Pe de altă parte, ministrul a spus că privatizarea CFR Marfă nu mai este oportună, întrucât compania a trecut pe pierderi, prioritatea fiind redresarea situaţiei financiare a acesteia. "Acum să ne ocupăm de redresarea societăţii şi apoi de privatizare. Nu cred că e cazul să o scot la vânzare acum, când piaţa e jos, pentru că voi primi oferte slabe", a explicat Berceanu. Potrivit acestuia, la 31 decembrie 2007 compania avea un profit de 13 mil. lei, iar în prezent are pierderi de 14 mil. lei.

Ministrul a mai spus că aproximativ 2,4 mld. lei sunt alocate în acest an pentru proiectele pe care MTI le va derula pe partea de rutier, dintr-un total de 10,65 mld. lei (suma primită de MTI de la buget), care înseamnă 1,8% din PIB. "În 2009, la autostrăzi, printre proiectele finanţate se află Transilvania, Bucureşti – Ploieşti, Centura Vest – Ploieşti, Centura Bucureştului, Pasajul Băneasa", a precizat Berceanu. Potrivit acestuia, bugetul alocat MTI este insuficient pentru nevoile infrastructurii de transport. Pe de altă parte, Berceanu a vorbit despre facturile neplătite pe care le-a găsit când a revenit ca ministru, dar şi despre cheltuielile instituţiilor subordonate MTI.

"Avem 500 şi ceva de mil. euro, facturi neplătite, la finele anului, faţă de sub 100 mil. care erau la finele lui 2007, când eram eu ministru. Mai sunt aproape 700 mil. euro facturi care nu au fost emise de cosntructor", a adăugat ministrul. Totodată, acesta a spus că "sunt lucruri în neregulă", privind partea de cheltuieli, în condiţiile în care la unele instituţii subordonate fondul de salarii s-a dublat. Astfel, unele companii vor avea de ales între păstrarea numărului de angajaţi odată cu diminuarea salariilor sau menţinerea câştigurilor acestora, însă pentru mai puţine persoane.
 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed