BMW îşi retehnologizează fabrica principală din Munchen pentru a produce acolo numai vehicule electrice de la sfârşitul lui 2027

0

Grupul construieşte patru clădiri, inclusiv o nouă linie de asamblare de vehicule şi un atelier de caroserie, şi a mutat producţia de motoare tradiţionale în Marea Britanie şi Austria, 1.200 de angajaţi fiind recalificaţi sau mutaţi în alte locaţii.

Spre deosebire de alţi producători de automobile, BMW nu şi-a stabilit propriul obiectiv pentru a pune capăt producţiei de maşini cu motoare cu combustie, dar se confruntă cu reglementările Uniunii Europene care interzic efectiv vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel în bloc începând cu 2035.

Vehiculele electrice au reprezentat 15% din vânzările producătorului de automobile din Munchen în 2023, un raport pe care se aşteaptă să-l crească la o treime până în 2026.

Producătorii de maşini, de la Mercedes-Benz până la Volkswagen, au avertizat în ultimele luni că vânzările de vehicule electrice nu se dezvoltă la fel de repede pe cât se aşteptau, presiunile economice apăsând consumatorii exact în momentul în care blocajele lanţului de aprovizionare care au încetinit producţia au început să se reducă.

BMW şi-a prezentat modelul ”Neue Klasse” la Salonul auto IAA în septembrie anul trecut, reprezentând un efort de miliarde de euro al BMW pentru a depăşi decalajul tehnologic faţă de concurenţi precum Tesla şi alţi producători de vehicule electrice.

Maşina, aproximativ de dimensiunea celei mai vândute linii de modele din seria 3 a producătorului auto, va fi construită la uzina din Munchen din 2026, în paralel cu maşinile cu motoare cu combustie.

De asemenea, va fi produsă la noua fabrică BMW aflată în construcţie în Debrecen, Ungaria, precum şi în Shenyang, China, şi San Luis Potosi, din Mexic.