BMW X6 ActiveHybrid: surplus de cuplu cu un consum redus!

0

Sistemul de transmisie BMW X6 ActiveHybrid consta dintr-un motor V8 pe benzina, ce dezvolta 300 kW/407 CP, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si doua motoare electrice sincronizate, ce furnizeaza 67 kW/91 CP, respectiv, 63 kW/86 CP. Valoarea maxima a puterii ansamblului este de 357 kW/485 CP, cu un maxim al curbei de cuplu de 780 Nm.

Viteza maximă limitată la 236 km/h

Interactiunea foarte bine controlata a acestor trei unitati optimizeaza eficienta generala a modelului BMW X6 ActiveHybrid la orice viteza, cu o acceleratie, cu start de pe loc, pâna la 100 km/h în 5,6 secunde. Viteza maxima a modelului BMW X6 ActiveHybrid este limitata electronic la 236 km/h (250 km/h cu pachetul optional Sport), cu un consum mediu de combustibil în ciclul UE de testare de 9,9 litri/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.

Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrica si fara emisii CO2 pâna la o viteza de 60 km/h, iar motorul cu combustie este activat automat atunci când este necesar.

Eficienta unica asigurata de transmisia activa cu doua moduri

Tehnologia BMW ActiveHybrid a fost dezvoltata special pentru a asigura un dinamism de neegalat în segment si asigura o utilizare practica si dincolo de traficul cotidian. Marele avantaj, prin urmare, este optimizarea generala a eficientei transmisiei la orice viteza si în orice conditii.

Transmisia activa se bazeaza pe sistemul ECVT (transmisie electrica variabila continuu) care opereaza în doua moduri. Unul este pentru pornire si pentru rulare la viteza redusa, cel de-al doilea este pentru condus la viteze mari.

La pornire, numai unul din cele doua motoare electrice este activat. Apoi, în momentul în care conducatorul auto are nevoie de mai multa putere, cel de-al doilea motor electric activeaza automat motorul cu combustie si, ulterior, serveste drept generator oferind o sursa permanenta de energie electrica.
În cazul condusului constant la o viteza mai mare, cea mai mare parte a puterii necesare este furnizata de motorul cu combustie. Si în acest caz unul din cele doua motoare electrice functioneaza ca un generator.

Împreuna cu componentele mecanice, motoarele electrice formeaza o unitate comuna de transmisie care ofera în orice moment raportul optim de transmisie în functie de conditiile de trafic. Legatura mecanica din interiorul transmisiei active este asigurata de trei angrenaje planetare. Acestea sunt dispuse într-o configuratie care împarte puterea de tractiune generata de motorul cu combustie si de cele doua motoare electrice în doua moduri de transmisie si asigura un grad de variabilitate în combinarea celor doua surse de energie pe care o transmisie hibrida conventionala nu ar putea sa o ofere.

Cele doua moduri de functionare ale motoarelor electrice sunt optimizate prin raporturile fixe de transmisie care ofera un total de sapte trepte pentru folosirea la maximum a functiei hibrid cu eficienta de-a lungul gamei complete de functionare.

Motorul V8 pe benzina cu tehnologia BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection

Motorul cu combustie este un propulsor cu opt cilindri, unic din punct de vedere tehnic, disponibil în premiera la modelul BMW X6 xDrive50i. Primul motor V8 pe benzina din lume, cu doua turbocompresoare dispuse în sectiunea V dintre cele doua rânduri de cilindri, exceleaza în special prin dezvoltarea liniara a puterii pe toata plaja de turatie. Raspunsul deosebit de spontan al acestui V8 cu tehnologie BMW TwinPower Turbo rezultata din configuratia compacta a motorului care permite folosirea unor galerii de admisie si evacuare scurte, cu sectiune transversala mare.

Propulsorul V8 cu o capacitate de 4,4 litri furnizeaza o putere maxima de 300 kW/407 CP, mentinuta constant între 5.500 si 6.400 rpm. Cuplul superior de 600 Nm se mentine la acelasi nivel între 1.750 si 4.500 rpm.

BMW ActiveHybrid X6 poate rula numai cu energie electrica indiferent de temperatura mediului ambiant, temperatura minima de functionare fiind necesara doar pentru lichidul de racire a motorului, pentru lichidul de transmisie si pentru acumulatorul de înalta tensiune. O alta cerinta este ca bateria sa fie încarcata în mod corespunzator. Viteza maxima în modul electric este de 60 km/h, pe o distanta maxima de 2,5 kilometri. În timpul ce se ruleaza în modul electric, BMW X6 ActiveHybrid îsi pastreaza toate functiile de siguranta si confort. Frânele ramân pe deplin functionale. Acelasi lucru se aplica si la EPS Servodirectia Electronica, cu asistarea directiei realizata printr-un motor electric.

Când se lansează şi cât costă?

Noul model va fi prezentat în versiunea de productie de serie în premiera la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul are programat debutul în showroomurile din întreaga lume, inclusiv România, la sfârsitul acestui an. Pretul urmeaza sa fie comunicat la o data ulterioara.