Boagiu: Sindicatele au folosit patrimoniul CFR ca o agenţie imobiliară

0

‘Companiile şi partenerii sociali trebuie să îşi ia gândul că patrimoniul întregii căi ferate poate fi folosit de ei ca un patrimoniu pentru o agenţie imobiliară. Ei nu sunt agenţii imobiliare, şi, dacă mai au patrimoniu încă nepierdut, pe multe tertipuri avocăţeşti pe care le-au tolerat (n.r.-sindicatele), acel patrimoniu trebuie folosit aşa cum ar face un dezvoltator, şi nu o agenţie imobiliară’, a spus Ministrul Transporturilor.

 

Ministrul a spus că, deocamdată, nu a fost stabilită nicio cifră de disponibilizare la calea ferată şi că restructurarea celor trei companii, CFR Marfă, CFR Călători şi CFR SA, ar dura cel puţin doi ani.

 

Ministrul a precizat că la CFR Marfă restructurarea este într-un stadiu avansat şi va fi continuat procesul de restructurare, coroborat cu politicile europene, pentru că piaţa a fost liberalizată la nivel european pe transportul de mărfuri.

‘Planurile noastre se vor desfăşura pe minimum doi ani, pentru că nu poţi face profitabile mai repede nişte companii puse în cap în zece ani. La CFR SA şi CFR Călători încă se lucrează la planurile de restructurare, aşa încât să le putem susţine ulterior să plătească arieratele şi să-şi primească subvenţiile de la stat. Mă raportez la anul 2000, când eram în minister, când CFR Marfă avea profit şi celelalte companii aveau zero pierderi, un sistem pe care nu l-a iubit nimeni, nici măcar partenerii sociali, care ar fi trebuit să reacţioneze când au văzut acest declin’, a explicat Anca Boagiu.

 

Sindicatele feroviare au declarat recent că la toate cele trei societăţi vor fi disponibilizaţi aproximativ 7.000 de salariaţi, în aceste zile fiind purtate discuţii între reprezentanţii acestora şi ministrul Transporturilor.