Borbely: Cine nu vrea să plătească taxa auto, să-şi cumpere maşini înmatriculate în România

0

Ministrul Mediului a adăugat că în anul 2010, au ajuns în ţară circa 130.000 de maşini mai vechi de zece ani dintr-un total de 230.000 de unităţi second-hand. Întrebat ce părere are despre înmatriculările de maşini făcute în Bulgaria, şeful MMP a subliniat faptul că ‘e treaba fiecăruia unde vor să-şi înmatriculeze maşina, că e în Ungaria, Cipru sau Bulgaria’.

 

Taxa de poluare auto a crescut, de la 1 ianuarie 2011, în medie, cu 45-50%, în funcţie de vechime şi puterea maşinii. Modificările taxei auto prevăd aplicarea acesteia de la 1 ianuarie 2011 şi pentru maşinile Euro 5, cuantumul taxei fiind între 40 de euro, pentru o maşină cu motor de 1.100 cmc şi o vechime de doi ani, şi 1.867 euro, în cazul unei maşini noi de 4.200 cmc.

 

Pentru motorizările mici, de 1.100 cmc, taxa se situează între 40 şi 50 de euro (mai mare pentru maşinile noi), pentru cele cu motoare de 1.150 cmc – între 57 şi 73 de euro, iar pentru cele de 1.200 cmc – între 54 şi 76 de euro, în funcţie de vechimea maşinii.

 

La motorizările de 1.400 cmc, taxa variază între 108 şi 130 de euro, la 1.461 cmc – între 174 şi 220 de euro, iar la 1.598 de cmc taxa va fi de 329 de euro. Pentru versiunea Dacia Duster cu motor de 1,6 litri şi un preţ de 10.950 euro, taxa auto va fi de 329 de euro.

 

Pentru autoturismele cu motorizări de 2.000 cmc, taxa va varia între 342 şi 413 euro, în funcţie de vechime, pentru 2.200 cmc – între 604 şi 765 euro, pentru 3.000 de euro – între 895 de euro şi 1.133 euro, iar pentru 3.200 cmc taxa se va situa între 953 şi 1.152 euro.

 

Totodată, cumpărătorii de maşini uzate fără dotări suplimentare, de exemplu aer condiţionat şi airbag, vor plăti o taxă mai mare începând din 2011, potrivit normelor metodologice de aplicare a ordonanţei privind taxei auto. A