Brandurile româneşti omorâte de criză şi de străini

Leonardo, Jolidon, House of Art şi Tina R sunt toate patru branduri româneşti cu istorie de circa două decenii, scrie zf.ro. Ele au fost lansate pe piaţă în anii ’90, când România nu se afla pe lista de prio­rităţi a niciunui brand mare de la nivel internaţional. În anii de boom economic, când consumul era motorul economiei, businessul celor patru comercianţi „duduia“, iar ma­gazinele erau deschise pe bandă rulantă.

 

În ultimii ani însă, ele au intrat în insolvenţă sau chiar în faliment. Retailerul de încălţăminte Leonardo, spre exemplu a fost liderul pieţei de la înfiinţare până în 2013, iar în cel mai bun moment reţeaua ajunsese să numere peste 200 de magazine doar în România.

 

Antreprenorul Florin Panea, fondatorul companiei, îşi încercase norocul şi pe alte pieţe europene, însă aceste magazine au fost primele închise în criză. Un model similar a urmat şi Jolidon, care avea în anii de boom peste 80 de magazine în România, dar şi unităţi proprii sau în franciză pe pieţele externe.

 

Acestora li se adăugau exporturi către peste 50 de pieţe. Leonardo este astăzi în faliment, cu afaceri anul trecut de sub 100 mil. lei, faţă de jumătate de miliard de lei în boom, iar Jolidon în insolvenţă cu pierderi anuale mai mari ca businessul de 64 mil. lei şi cu datorii de 256 mil. lei.

 

Articolul integral pe zf.ro

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed