Campania „Bei<->Gândești puţin!” învaţă liceenii clujeni să nu mai consume alcool

0

Echipa The Ewoks, alcătuită din Alexa Paula, Martin Bianca şi Dascăl Alex – studenţi în anul I la Publicitate, şi-a propus, prin această campanie, să reducă consumul de alcool în rândul minorilor. Motivul se bazează pe rezultatele programului Health Behaviour in School-Aged Children, coordonat de Organizația Mondială a Sănătății , care arată că tinerii de 15 ani din România consumă cu până la 10% mai mult alcool de diferite tipuri decât media celor 43 de țări implicate în studiu, atât în cazul fetelor, cât şi în cel al băieților.

 

Timp de o săptămână, între 28 mai şi 3 iunie, echipa a organizat patru întâlniri cu liceenii, de-a lungul lor combătând miturile şi ideile eronate despre consumul de alcool, explicând riscurile care intervin pe termen lung şi scurt şi prezentând alternative de petrecere a timpului liber care nu presupun consumarea de alcool.

 

Reacţiile elevilor au fost pe măsură, având în vedere diferenţa mică de vârstă dintre organizatori şi liceeni, precum şi prezentările făcute într-un limbaj non-formal: „A fost educativ şi interesant, pe înţelesul tuturor, iar informaţia pe care am auzit-o te face să te gândeşti de două ori înainte să bei„.