CÂND va putea fi alimentată maşina electrică în mai puţin de CINCI minute

Marii producători auto duc o luptă foarte dură pentru dezvoltarea maşinii electrice autonome. Un prim pas este dezvoltarea maşinii electrice, iar cea mai mare provocare pentru inginerii din domeniu este reducerea timpului de alimentare cu energie electrică. Continental Automotive, care lucrează pentru marii producători auto, a pus la punct o întreagă divizie care se ocupă de dezvoltarea sistemelor de încărcare pentru maşini electrice, iar Timişoara va fi unul dintre centrele de competenţă ale companiei în domeniul încărcătoarelor pentru maşini electrice.

 

Unul dintre inginerii Continental Automotive care lucrează în momentul de faţă la dezvoltarea sistemelor de încărcare a maşinilor electrice este Adrian Harea. Unul dintre puţinii specialişti români în domeniu, Adrian Harea a declarat că pe piaţă este o criză acută de ingineri care să lucreze în dezvoltarea sistemelor de încărcare electrică.  „Acum avem specialişti pe partea de combustie internă, dar ne trebuie specialişti pe partea de electronică de putere. Am început programe de convesrie a unor colegi, dar am început să căutăm  la nivel naţional şi nu numai. Căutăm în  Ucraina, Rusia, Moldova, Bulgaria, Serbia şi Ungaria pentru a-i reloca în Timişoara. Atât de mare este nevoia. Până în 2020 trebuie să ajungem la 60 de specialişti în acest domeniu. Acum suntem 15 specialişti”, a declarat Adrian Harea.

 

Inginerul timişorean a mai declarat că în momentul de faţă nu există un producător care să fi cucerit piaţa. „Pe partea de combustie internă era o maturitate, dar pe această piaţă nouă bătălia este mult mai mare. Cine se va mişca cel mai repede, cine va avea cel mai bun raport calitate – preţ va avea de câştigat. Pentru ingineri va fi o perioadă super interesantă. Există foarte multe provocări. Oricine poate să vină cu o idee care să destabilizeze piaţa. Elon Musk este doar un exemplu”, a mai declarat inginerul de la Continental Automotive.

 

Specialistul în sisteme de încărcare a maşinilor electrice a explicat că în momentul de faţă s-a ajuns în stadiul în care maşina poate fi alimentată cu 22 de kilowaţi, bidirecţional. Asta înseamnă că sistemul de încărcare permite ca în momentul în care reţeaua necesită energie, maşina să poată „dona” energie, urmând să o recupereze ulterior. Tot la Timişoara se dezvoltă deja sistemul de încărcare wirless, prin care maşina poate fi încărcată fără a fi conectată prin cablu la reţea. „Se încarcă wireless 11 kw. Să faci transfer de 11 kw în aer este foarte mult”, a mai explicat Adrian Harea. Sistemul este gândit în aşa fel încât alimentarea să fie întreruptă în momentul în care în raza sistemului de încărcare intră un obiect străin.

 

mai multe, pe adevarul.ro. 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed